  • 1. Data: 2002-12-04 08:30:22
    Temat: amortyzacja przyśpieszona
    Od: "ah" <a...@m...com.pl>

    Mam 2 pytania dotyczace zmian w ustawach podatkowych w zakresie amortyzacji
    Środków Trwałych.

    1. jeżeli decyduję się skorzystać w 1 roku z 30% odpisu amortyzacyjnego dla
    fabrycznie nowego ŚT z grupy 3-6 a w latach następnych chcę stosować metodę
    degresywną amortyzacji to:
    a) wiem,że w roku 2 -> stawkę amortyzacyjną stosuję do wartości
    początkowej /a nie wartości netto/
    b) nie wiem jak postąpić w roku 3 -> czy stawkę amortyzacyjną stosuję
    - do wartości początkowej pomniejszonej o wszystkie
    dotychczasowe odpisy amortyzacyjne
    - do wartości początkowej pomniejszonej tylko o dopisy z 2 roku
    amortyzacji
    W dwóch różnych poradnikach dla służb finansowo-kasięgowych były właśnie
    takie 2 rozwiązania. A może właściwe jest jakieś TRZECIE ???

    2. niejasny wydaje mi się też zapis w art.16h ust.4 updop mówiący iż
    podatnicy mają prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych "w równych ratach co
    kwartał"
    a) czy w to ma być 1-szy miesiąc kwartału , ostatni, czy mogę raz w środku
    kwartału, raz na koniec kawartału ???
    b) a w przypadku ŚT zakupionego w "środku" kwartału mam na siłę ustalać
    równe raty na wszystkie kwartały czy jednak ta pierwsza rata będzie mniejsza
    stosownie do liczby miesięcy ????

    Balbi

  • 2. Data: 2002-12-06 12:02:10
    Temat: Re: amortyzacja przyśpieszona
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Dec 2002, ah wrote:

> [...]
    >+ degresywną amortyzacji to:
    >+ a) wiem,że w roku 2 -> stawkę amortyzacyjną stosuję do wartości

    Dla sportu próbowałem rozgryźć... co to jest "wartość netto"
    i jaką wartość początkową masz na myśli ? "Początkową
    początkową" :) czy po 1. amortyzacji, czyli 70% ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (zastrzegający że PK ogląda tylko z daleka :))