  • 1. Data: 2002-12-04 08:24:31
    Temat: zatrudnienie syna
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Czy mozna zatrudnic w firmie rodzicow wlasnego pelnoletniego syna, ale razem
    z rodzicami mieszkajacego, oraz czy bedzie to stanowilo kup?
    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-12-04 14:42:24
    Temat: Re: zatrudnienie syna
    Od: "attena26" <a...@w...pl>

    nie widzę dlaczego nie mogłabyś zatrudnić swojego dziecka. ja pracowałam i
    mieszkałam z moimi rodzicami.

  • 3. Data: 2002-12-04 15:34:36
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "attena26" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nie widzę dlaczego nie mogłabyś zatrudnić swojego dziecka. ja pracowałam i
    > mieszkałam z moimi rodzicami.

    Podobno sa problemy z zaliczeniem w koszty zus-u jesli jest "wspolne
    gospodarstwo domowe"?!
    Agnieszka

  • 4. Data: 2002-12-04 15:46:48
    Od: "attena26" <a...@w...pl>

    hmmm... kurcze nie mam teraz kontaktu z moja księgową ale jak się tylko
    dowiem jak to jest dokładnie pośpieszę ci z odpowiedzią

  • 5. Data: 2002-12-04 17:10:03
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > hmmm... kurcze nie mam teraz kontaktu z moja księgową ale jak się tylko
    > dowiem jak to jest dokładnie pośpieszę ci z odpowiedzią

    dzieki Agnieszka

  • 6. Data: 2002-12-05 16:11:53
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    attena26 wrote:
    > hmmm... kurcze nie mam teraz kontaktu z moja księgową ale jak się
    > tylko dowiem jak to jest dokładnie pośpieszę ci z odpowiedzią

    Art 23 UPDOF nie uważa za koszt
    - wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub
    osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci
    wspólników

    Pełnoletniego syna jak widać nie uwzględniono więc możesz spokojnie
    zatrudnić
    Jacek

  • 7. Data: 2002-12-05 18:15:46
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wspólników
    >
    > Pełnoletniego syna jak widać nie uwzględniono więc możesz spokojnie

    Dzieki, ale to wiem.
    Problem jest w tym, ze w Zus-ie "panienka z okienka" powiedziala, ze jesli
    syn jest z nami (rodzicami) we wspolnym gospodarstwie domowym to nie moze
    byc pracownikiem tylko osoba wspolpracujaca.
    Nie wiem czy to prawda, dlatego na tej grupie szukam pomocy.
    Agnieszka

  • 8. Data: 2002-12-05 18:29:24
    Od: "Neno" <n...@m...org>

> [...]
    > syn jest z nami (rodzicami) we wspolnym gospodarstwie domowym to nie moze
    > byc pracownikiem tylko osoba wspolpracujaca.
    Najprosciej bylo by go zameldowac w innym miejscu i po sprawie ....

    --
    Neno

  • 9. Data: 2002-12-05 20:53:16
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byc pracownikiem tylko osoba wspolpracujaca.
    > Nie wiem czy to prawda, dlatego na tej grupie szukam pomocy.

    Agnieszko !
    "Panienka z okienka" ma rację. Art. 8 ust. 11 ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych jednoznacznie stanowi, że
    " Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność
    oraz zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 i 5, uważa się
    małżonka, dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione,
    rodziców, macochę i ojczyma oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z
    nimi we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracują przy prowadzeniu tej
    działalności lub wykonywaniu umowy agencyjnej lub umowy zlecenia; nie
    dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o pracę w celu
    przygotowania zawodowego."

    Z kolei ust. 2 tegoż artykułu określa, że :

    2. Jeżeli pracownik spełnia kryteria określone dla osób współpracujących, o
    których mowa w ust. 11 - dla celów ubezpieczeń społecznych jest traktowany
    jako osoba współpracująca.

    Art. 6 ust. 1 p. 5 na pracodawcę nakłada obowiązek ubezpieczenia również
    osoby współpracującej (mówimy przez cały czas o ubezpieczeniach
    społecznych).

    Jak widzisz o wieku nie ma ani słowa - odmiennie w stosunku do ustawy o
    PDoOF ( o czym pisał Ci Jacek)

    A. Rządkowski

  • 10. Data: 2002-12-05 21:20:29
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > Najprosciej bylo by go zameldowac w innym miejscu i po sprawie ....

    Moze i po sprawie, ale to sie wiaze ze zmiana dowodu osobistego, prawa
    jazdy, dowodow rejestracyjnych, aktualizacji w polisach
    emerytalnych............a to juz nie jest takie najprostsze.
    Agnieszka