  • 1. Data: 2002-12-04 08:49:46
    Temat: D.G. i odliczanie faktur za paliwo...
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

    Witam,

    ostatnio kolega dowiedzial sie od kogos,
    ze gdy wykorzystuje pojazd do prowadzenia D.G.,
    nie amortuzyjac go jako srodka trwalego,
    moze odliczac tylko 30% wartosci
    faktur za paliwo. Czy to jest prawda????

    --
    pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2002-12-04 09:03:17
    Temat: Re: D.G. i odliczanie faktur za paliwo...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian napisał:
> [...]
    > nie amortuzyjac go jako srodka trwalego,
    > moze odliczac tylko 30% wartosci
    > faktur za paliwo. Czy to jest prawda????

    Nie prawda. Totalna bzdura.
    Koszty używania niewprowadzonego do EŚT samochodu rozlicza sie ewidencja
    przebiegu pojazdu.
    Stosuje sie do tego urzędowo ustalana stawke za kilometr.
    Może sie zdażyć że jak samochód bardzo duzo pali (jakis amerykański
    krążownik z 6 litrowym silnikiem) to wyjdzie że kilometrówka pokrywa
    tylko 30% paliwa, ale to czysty zbieg okoliczności.

    Ciekawe od kogo sie dowiedział???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-12-04 09:13:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie prawda. Totalna bzdura.
    > Koszty używania niewprowadzonego do EŚT samochodu rozlicza sie ewidencja
    > przebiegu pojazdu.

    Oczywiście dotyczy to tylko samochodu osobowego. Dla ciężarowego nie ma
    ograniczeń.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-12-04 09:27:42
    Od: "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl>

> [...]
    > krążownik z 6 litrowym silnikiem) to wyjdzie że kilometrówka pokrywa
    > tylko 30% paliwa, ale to czysty zbieg okoliczności.

    Wielkie dzieki :)

    Tak myslalem, a powiedzial mu to jakis gosc
    z US, z tym ze nie byl z tego dzialu co trzeba i kazal sie upewnic,
    dlatego, na wszelki wypadek, zapytalem :)

    --
    pozdrawiam
    Damian

  • 5. Data: 2002-12-04 10:04:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Damian" <d...@y...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wielkie dzieki :)
    > Tak myslalem, a powiedzial mu to jakis gosc
    > z US, z tym ze nie byl z tego dzialu co trzeba i kazal sie upewnic,
    > dlatego, na wszelki wypadek, zapytalem :)

    Kogo my z podatków utrzymujemy :-/.

    BaLab

  • 6. Data: 2002-12-04 10:59:03
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Kogo my z podatków utrzymujemy :-/.

    np. archeologow i lesnikow ;-)
    W jednej z gazet wyczytalem ze w US-ach to i takie zatrudnione osoby mozna
    spotkac ...

    Gason

  • 7. Data: 2002-12-04 19:08:10
    Od: "oltom" <o...@p...onet.pl>

    > Kogo my z podatków utrzymujemy :-/.

    Prawdopodobnie był to "gość" z "Działu Obsługi Technicznej Urzędu
    Skarbowego" :-))))
    Tomek

  • 8. Data: 2002-12-05 14:35:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr Gas napisał:

    > np. archeologow i lesnikow ;-)
    > W jednej z gazet wyczytalem ze w US-ach to i takie zatrudnione osoby mozna
    > spotkac ...

    Ja znam jednego pracującego w US antropologa (i to zdaje się jest
    "antropolog kulturowy" - nawet nie wiedziałam że takie cos jest :)).
    Pewnie prowadzi tam obserwacje :-))) ale oficjalnie to siedzi tam gdzie
    księguja ile podatków wpływa... dział rozliczeń?
    Przeraża mnie to że na studiach nie miał matematyki. Ciekawe ile
    zapamietał z liceum :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-12-05 17:53:49
    Temat: OT: D.G. i odliczanie faktur za paliwo...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ja znam jednego pracującego w US antropologa [...]

    :)
    [...]
    >+ księguja ile podatków wpływa... dział rozliczeń?
    >+ Przeraża mnie to że na studiach nie miał matematyki. Ciekawe ile
    >+ zapamietał z liceum :-))

    To by mu wystarczyło :) Problem raczej w tym że pogląd iż polski
    na maturze *musi* być a matematyka *nie* przez ileś lat "do nadal"
    brał górę. "Bo jak ktoś nie ma zdolności..." (to po co polski ?)
    No i czym sie interesował...i interesuje :]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który nieraz kombinował dlaczego skale podatkowe są takie
    "połamane", skoro nawet uwzględniając progresję można
    by zaaplikować jakąś prostą funkcję nieliniową...)

  • 10. Data: 2002-12-06 08:27:57
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (który nieraz kombinował dlaczego skale podatkowe są takie
    > "połamane", skoro nawet uwzględniając progresję można
    > by zaaplikować jakąś prostą funkcję nieliniową...)

    A ja Ci powiem, że są o wiele bardziej połamane skale a mianowicie tzw.
    urzędowe marże degresywne, która jest kwotowo-procentowa