  • 11. Data: 2008-04-08 12:09:13
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    news:

    > Nie podlegają podatkowi:
    > [...]
    > 4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    > dokonania tej czynności jest:
    > a) opodatkowana podatkiem od towarów i usług,
    > b) zwolniona z podatku od towarów i usług, z wyjątkiem:

    No i ok, faktycznie jest mowa o tej konkretnej czynności.
    Przeoczenie z mojej strony.

    A sprzedający nie jest przypadkiem podatnikiem vat zwolnionym z niego?

  • 12. Data: 2008-04-08 12:11:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > No i ok, faktycznie jest mowa o tej konkretnej czynności.
    > Przeoczenie z mojej strony.
    >
    > A sprzedający nie jest przypadkiem podatnikiem vat zwolnionym z niego?

    Przecież to osoba prywatna, nie wystawi faktury ze stawką "zw",
    zwłaszcza że do samochodu jest stawka 22%.

    Chodzi o to, że jak jakieś transakcje są ovatowane jako zwolnione
    (czyli nie 22%, nie 7%, nie 3% i nie 0%, tylko "zw"), to PCC i tak się
    nie należy, mimo że VATu się nie płaci.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-04-08 12:22:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Przecież to osoba prywatna

    W konktekście podlegania pod vat?

    >, nie wystawi faktury ze stawką "zw", zwłaszcza że do samochodu jest stawka
    >22%.

    Jakiego samochodu?
    I jak się ma do zwolnienia z vat tych przedmiotów, przy których zakupie nie
    przysługiwało podatnikowi prawo obniżenia vat?

    > Chodzi o to, że jak jakieś transakcje są ovatowane jako zwolnione (czyli
    > nie 22%, nie 7%, nie 3% i nie 0%, tylko "zw"), to PCC i tak się nie
    > należy, mimo że VATu się nie płaci.

    Chwila.
    Chodzi Ci o to, że od PCC zwalniają TYLKO transakcje zwolnione przedmiotowo,
    a jeśli zwolnienie jest podmiotowe, to już od PCC nie zwalnia?

  • 14. Data: 2008-04-08 12:26:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Jakiego samochodu?

    Wróć, musiało mi się pomylić z innym wątkiem. W każdym razie w
    przypadku tego urządzenia, które autor wątku chce sprzedać, nie sądzę
    aby miała zastosowanie inna stawka niż 22%.

    > Chwila.
    > Chodzi Ci o to, że od PCC zwalniają TYLKO transakcje zwolnione
    > przedmiotowo, a jeśli zwolnienie jest podmiotowe, to już od PCC nie
    > zwalnia?

    A co do reszty, to niech się mądrzejsi wypowiedzą ;)

  • 15. Data: 2008-04-08 12:43:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    >W każdym razie w przypadku tego urządzenia, które autor wątku chce
    >sprzedać, nie sądzę aby miała zastosowanie inna stawka niż 22%.

    Przecież pisał że zrobił sam, prywatnie, vatu nie odliczył (nie mógł), więc
    "zw".

    No na to liczę.

  • 16. Data: 2008-04-08 12:51:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > Przecież pisał że zrobił sam, prywatnie, vatu nie odliczył (nie mógł),
    > więc "zw".

    Stawka "zw" ma zastosowanie na przykład do transakcji opisanych w
    art. 43 ustawy o vat, sugerujesz, że pytający chce sprzedać np. mleko
    kobiece? ;)

  • 17. Data: 2008-04-08 13:11:08
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Zakładam że je używałeś i zrobiłeś je na użytek prywatny, a nie w ramach
    DG
    > i nie będzie to czynność powtarzalna.
    > Tak więc IMO możesz je sprzedać firmie na umowę, jeśli firma jest
    VAT-owcem,
    > to nie zapłacisz żadnego podatku, nawet PCC.

    Urządzenie zrobiłem dawno temu w ramach eksperymentu.
    Chciałem zobaczyć, czy mój pomysł na takie, a nie inne
    rozwiązanie elektroniczne sprawdzi się w praktyce.
    Stało ono w domu. Używałem je także we własnym zakresie.
    Nie prowadzę działalności gosodarczej.
    Części do urządzenia kupiłem, jako osoba prywatna
    w sklepach i na bazarku z częściami elektronicznymi.

    Pewne przedsiębiorstwo produkuje i sprzedaje podobne
    urządzenia. Dowiedzieli się, że posiadam podobny sprzęt
    i chcieli ode mnie go odkupić.

    Chciałem się dowiedzieć, ile procent podatku zapłacę od
    takiej transakcji?
    Przy założeniu, że będzie to 2% podatku, czy istnieje jakaś
    maksymalna kwota, za którą mogę sprzedać urządzenie, aby
    nie płacić wyższego podatku?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 18. Data: 2008-04-08 13:14:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Stawka "zw" ma zastosowanie na przykład do transakcji opisanych w art.
    > 43 ustawy o vat,

    "Na przykład" w Twoim zdaniu oznacza, że Ty podałeś przykład.

    > sugerujesz, że pytający chce sprzedać np. mleko kobiece? ;)

    Nie , to Ty to swoim przykładem zasugerowałeś.
    Ja o niczym takim nie pisałem, o Twoich przykładach tym bardziej.

    Ale odwrócę pytanie - jaką stawkę zastosujesz na fakturze VAT, na której
    sprzedajesz samochód osobowy, używany dłużej niż pół roku, od którego VAT
    nie odliczałeś, bo nie mogłeś?

  • 19. Data: 2008-04-08 13:16:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Przy założeniu, że będzie to 2% podatku, czy istnieje jakaś
    > maksymalna kwota, za którą mogę sprzedać urządzenie, aby

    Nie pytałeś już o to przypadkiem?
    Nie dostałeś odpowiedzi?
    Po co powtarzasz to pytanie?

  • 20. Data: 2008-04-08 13:16:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale odwrócę pytanie - jaką stawkę zastosujesz na fakturze VAT, na której
    > sprzedajesz samochód osobowy, używany dłużej niż pół roku, od którego
    > VAT nie odliczałeś, bo nie mogłeś?

    22%?