  • 41. Data: 2008-04-08 22:59:34
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Apr 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli wykonuje usługę też osobiście czyli np. na umowę o dzieło to podlega?

    Jeśli wykonuje dla "firmy", czyli zgodnie z ustawą o VAT, która odsyła
    do ustawy o podatku dochodowym i wskazuje umowy wykonywane osobiście
    jako odrębne źródło przychodu (art.13), to nie :)
    Jak owa czyność *nie* załapie się pod art.13(.2-.9), PDOOF, to IMO
    z niepodlegania VAT nie skorzysta.

    > Gdzie tu różnica?

    W numerku artykułu, z ktorego wynika niepodleganie.

    Jak "sprzedaje swoje bo miał i nie potrzebuje" (w tym że miał nie
    było cech "działalności" to nie podpada pod art.15.2.
    Jak wykonuje umowę
    osobistą do ewidentnie pod 15.2 *podpada* (bo owa czynność ma ewidentną
    cechę działania w celu zarobkowym), ale podlega wyłączeniu opisanemu
    dalej - w 15.3.3!

    > (tak wiem, że to już zupełnie nie ten wątek, ale korci mnie żeby coś sobie
    > wyjaśnić)

    No przecież grupa jest dyskusyjna :), skoro tezy wyglądają na
    dyskusyjne, należy je przedyskutować!

    pzdr, Gotfryd