  • 1. Data: 2003-10-31 11:34:36
    Temat: Podatek od sprzedaży samochodu. Jaka kwota???
    Od: "Adik" <w...@o...pl>

    Witam

    Może ktoś się orientuje?

    Załóżmy że osoba fizyczna zakupuje samochód od jakiejś firmy na FA VAT
    Cena zakupu to 3000 zł (od tego oczywiści uiszcza podatek)

    Po 2 m-cach sprzedaje ten samochód innej osobie fizycznej za kwotę 26 000 zł

    Jaką kwote podatku powinna zapłacić? Podobno jest jakiś przepis mówiący o
    tym, iż jeśli samochód zostanie sprzedany w ciągu 6 m-cy za kwotę wyższą niż
    kwota zakupu, to musi uiścić jakiś dodatkowy podatek od zysku. Jak to jest
    i jaką kwote powinna uiścić?

    Pozdr
    Adik

  • 2. Data: 2003-10-31 16:16:30
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży samochodu. Jaka kwota???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2003, Adik wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Po 2 m-cach sprzedaje ten samochód innej osobie fizycznej za kwotę 26 000 zł

    "według skali".
    Dolicza się do przychodów "ogólnych" - z pracy, z KPiR, z umów
    o dzieło...

    >+ Podobno jest jakiś przepis mówiący o
    >+ tym, iż jeśli samochód zostanie sprzedany w ciągu 6 m-cy za kwotę wyższą niż
    >+ kwota zakupu, to musi uiścić jakiś dodatkowy podatek od zysku.

    Zwykły, normalny podatek dochodowy:
    +++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    1) stosunek służbowy, stosunek pracy [...]
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli [...nie DG...] i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości [...] przed upływem pięciu lat [...] a innych rzeczy -
    przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    nabycie;[...]
    -----

    >+ Jak to jest i jaką kwote powinna uiścić?

    Czy jakiś incydentalny PIT się wypełnia to nie wiem, pewnie
    zaraz ktoś zezna.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-31 19:04:57