  • 1. Data: 2003-10-31 10:08:09
    Temat: taksometry fiskalne, VAT i odliczenia czyli koszty
    Od: "KK" <k...@i...pl>

    No dobra wchodzimy na VAT i kupujemy taksometry
    Czy będzie mozna odliczac faktury VAT za paliwo, naprawy itd tak jak inni
    podatnicy?
    Bo taki bajzel z informacjami że nic nie moge zrozumieć
    dziekuje za odpowedź
    kk

  • 2. Data: 2003-10-31 10:21:27
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    Witam

    > No dobra wchodzimy na VAT i kupujemy taksometry
    > Czy będzie mozna odliczac faktury VAT za paliwo, naprawy itd tak jak inni
    > podatnicy?
    > Bo taki bajzel z informacjami że nic nie moge zrozumieć

    1. Z VAT-u jesteście zwolnieni do 30.04.2004.
    2. Są propozycje aby od 01.05.2004 dla podatników świadczących usługi w
    zakresie przewozu osób i ładunków taksówkami były dwie stawki VAT-u 7% i
    około 3% (ryczałt).
    3. Odnośnie odliczeń "jak inni podatnicy" do 01.05.2004 jest bardzo dużo
    czasu, aby kilkakrotnie zmieniać przepisy w tym względzie (patrz odliczenia
    dla taksówkarzy przy zakupie kas fiskalnych 79% i zintegrowanych z
    taksometrem 61%).

    Pozdrawiam
    Piotr K

  • 3. Data: 2003-10-31 12:21:29
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "KK" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No dobra wchodzimy na VAT i kupujemy taksometry
    > Czy będzie mozna odliczac faktury VAT za paliwo, naprawy itd tak jak inni
    > podatnicy?

    Tak jak inni podatnicy nie możesz odliczyć VAT od benzyny, gdyż zapewne
    wozisz klientów samochodem osobowym. Natomiast od napraw, części, usług
    okołosamochodowych - możesz. ponieważ świadczysz usługi zwolnione z VAT,
    więc VAT ten z faktur kosztowych US będzie Ci oddawać.

    Kuba

  • 4. Data: 2003-10-31 12:28:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XYZ napisał:

> [...]
    > okołosamochodowych - możesz. ponieważ świadczysz usługi zwolnione z VAT,
    > więc VAT ten z faktur kosztowych US będzie Ci oddawać.

    O Jezu.
    Ja juz za stara jestem na takie wstrząsające informacje...

    Świadczenie usług zwolnionych daje prawo do zwrotu VAT naliczonego????
    Znowu wczoraj w nocy pozmieniali ustawy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-10-31 12:45:06
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    > O Jezu.
    > Ja juz za stara jestem na takie wstrząsające informacje...
    >
    > Świadczenie usług zwolnionych daje prawo do zwrotu VAT naliczonego????
    > Znowu wczoraj w nocy pozmieniali ustawy.

    No zaraz... Osobiście nie mam takich usług, ale znajomy sprzedaje materace
    rehabilitacyjne i ma tam na pewno stawkę niższą niż 22 czy 7% (ma też
    prodyktu na 22%) i jakoś US mu oddaje VAT. Ale nie upieram się!
    Przede wszystkim wkurzony jestem na taksówkarzy, a tekst "mozna odliczac
    faktury VAT za paliwo, naprawy itd tak jak inni
    podatnicy" wkurza mnie, bo jakoś "inni podatnicy" takich praw dla paliwa nie
    mają. Coraz bardziej wydaje mi się, że taksówkarze żyją poza światem
    stworzonym przez naszą władzę i chcieliby tak żyć w nieświadomości. Ale to
    nie ta grupa i na pewno Maddy masz rację. Sorry

    Kuba

  • 6. Data: 2003-10-31 13:04:10
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rehabilitacyjne i ma tam na pewno stawkę niższą niż 22 czy 7% (ma też
    > prodyktu na 22%) i jakoś US mu oddaje VAT.

    7% czy nawet 0% to co innego niż "zwolniony".

    Pzdr,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-10-31 13:24:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XYZ napisał:

> [...]
    > rehabilitacyjne i ma tam na pewno stawkę niższą niż 22 czy 7% (ma też
    > prodyktu na 22%) i jakoś US mu oddaje VAT. Ale nie upieram się!

    Sprzęt rehabilitacyjny ma stawke 0% i jest to zupełnie co innego niz
    zwolnienie z VAT.
    Niebo a ziemia, lepiej nie mylic bo to drogo kosztuje:-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-10-31 14:43:45
    Temat: Re: taksometry fiskalne, informacja MF - link
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=26551

  • 9. Data: 2003-10-31 14:56:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik piotrk napisał:

    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=26551

    No fajnie.
    I co z tego?

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-10-31 15:02:38
    Od: "piotrk" <piotrk@WYTNIJ_TOitserwis.pl>

    Witam

    > No fajnie.
    > I co z tego?

    Na początku pytano w sprawie odliczeń :-)

    Cytat
    "Dodatkowo, od 1 maja 2004 r. w związku z obowiązkiem dostosowaniem polskich
    przepisów do norm VI Dyrektywy Unii Europejskiej, taksówkarze staną się
    podatnikami VAT. Właściwa stawka VAT dla usług transportu osób, zgodnie z
    projektem ustawy, wynosić będzie 7% (na zasadach ogólnych). Taksówkarze będą
    też mogli skorzystać z opcji - rozliczać się według ryczałtowej stawki VAT
    na poziomie 3%, jednak bez możliwości skorzystania z odliczeń."

    Pozdrawiam
    PiotrK