  • 1. Data: 2012-03-28 18:17:52
    Temat: Podatek od sprzedaży udziałów
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    witam

    w 2011 roku sprzedałem udziały w społce z o.o.
    muszę teraz z tego zapłacić podatek.
    gdzie w PIT-36 wpisać kwotę i jaką kwotę wpisać
    faktycznych wpływów na konto za udziały?
    czy odjąć koszty zakupu tego udziału ? (np. tworząc spolkę dostałem
    udziały np za 50zł za sztkę a teraz sprzedałem za 100zł za sztukę)

    moj dochód to ilość udziałów x 100zł czy ulość udziałów x 50zł ?

    michal

  • 2. Data: 2012-03-29 08:03:13
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży udziałów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 18:17:52 +0200, Usrobo napisał(a):

> [...]
    > teraz sprzedałem za 100zł za sztukę)
    >
    > moj dochód to ilość udziałów x 100zł czy ulość udziałów x 50zł ?

    PIT-38 a nie PIT-36

    Piszesz o kosztach zakupu udziałów i o ich "dostaniu". Więc tę spółkę
    tworzyłeś czy kupowałeś udziały w istniejącej? Jeśli tworzyłeś to do
    kosztu liczy się nie udziały jakie dostałeś, a kwotę kapitału którą
    faktycznie wpłaciłeś. Plus ewentualne inne *twoje* koszty tworzenia
    spółki.

    Oprócz tego kupujący od ciebie zapłaci PCC ale to już nie twoja sprawa.

  • 3. Data: 2012-03-29 15:07:31
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-03-29 08:03, jureq pisze:

> [...]
    > spółki.
    >

    > Oprócz tego kupujący od ciebie zapłaci PCC ale to już nie twoja sprawa.
    spolkę tworzyłem wiec "miałem udziały" za włożoną kasę.