  • 1. Data: 2012-03-31 00:50:46
    Temat: sprzedaż ŚT
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os.DG,KPiR+VAT,
    Mam auto jako ŚT które kupiłem na fakturę VAT marża.
    I teraz chcę sprzedać tylko nie wiem co mam wystawić: fakturę z VAT zwolnione
    czy nie podlega czy coś jeszcze innego?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-03-31 01:35:22
    Temat: Re: sprzedaż ŚT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Mar 2012, Piotr wrote:

    > Witam,
    >
    > 1os.DG,KPiR+VAT,
    > Mam auto jako ŚT które kupiłem na fakturę VAT marża.

    Kiedy zostało ujęte w ST?
    I jaki to samochód (bankowóz? ;>)

    > I teraz chcę sprzedać tylko nie wiem co mam wystawić: fakturę z VAT zwolnione
    > czy nie podlega czy coś jeszcze innego?

    Dla "używanych w rozumieniu VAT", czyli >6 miesięcy, jest bezwarunkowe
    zwolnienie dla samochodów *osobowych*, więc wtedy jest prosto.
    Z ciężarówka... chyba też prosto, wg zasad ogólnych (zakup bez możliwosci
    odliczenia, więc sprzedaż zwolniona).

    Co innego jak <6 miesięcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-04-01 00:05:12
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości:

    > Dla "używanych w rozumieniu VAT", czyli >6 miesięcy, jest bezwarunkowe
    > zwolnienie dla samochodów *osobowych*, więc wtedy jest prosto.

    faktycznie nie sprecyzowałem, ale pięknie dziękuję :)

    Po sprzedaży jako dochód do KPiR wpisuję kwotę za jaką sprzedałem pomniejszoną o
    zaktualizowaną wartość wynikającą z nieskończonej amortyzacji. Czy tak?

    Chcę kupić używane auto (starsze niż 6 mies.) które jest zarejestrowane jako
    ciężarowe (homologacja) ale nie spełnia np. obecnych przepisów co do odliczania
    VAT od paliwa (Berlingo 5os.).
    Czy do EŚT wprowadzam go tak samo jak wprowadzałem osobowe z tą różnicą że teraz
    kupię go z fakturą VAT więc VAT odliczę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2012-04-01 01:27:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > Czy do EŚT wprowadzam go tak samo jak wprowadzałem osobowe z tą
    > różnicą że teraz kupię go z fakturą VAT więc VAT odliczę?

    Jest w ogóle możliwe spełnienie warunków
    do odliczenia VAT przy zakupie, a niespełnianie
    do odliczenia VAT od paliwa?

  • 5. Data: 2012-04-01 22:23:18
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

    > Jest w ogóle możliwe spełnienie warunków
    > do odliczenia VAT przy zakupie, a niespełnianie
    > do odliczenia VAT od paliwa?
    czyli że 60% vatu mogę odliczyć ale nie więcej niż 6000?