  • Data: 2007-12-19 19:52:40
    Temat: Podatek od umorzonych poręczycielowi odsetek
    Od: capricornus <c...@w...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Moja żona kilka lat temu poręczyła kredyt, który nie został spłacony przez
    kredytobiorcę. W tym roku bank przesłał ofertę porozumienia, która
    polegała na spłacie kapitału z jednoczesnym umorzeniem odsetek. Wiem, że
    kredytobiorca musi zapłacić podatek dochodowy od umorzonych odsetek, które
    są traktowanje jak przychód. Czy poręczyiel podlega takiemu samemu
    zobowiązaniu, a jeśli tak, to czy może odliczyć od podstawy spłacony
    kapitał, który jest defacto stratą-kosztem (poręczyciel musi zapłacić
    pieniądze, których nie otrzymał). Żona nie prowadziła i nie prowadzi
    działalności gospodarczej, uzyskuje dochody z tytułu umowy o pracę. Bardzo
    proszę o pomoc, jeśli któryś z grupowiczów zetknął się z takim problemem
    oraz podanie aktów prawnych które reguluja wyżej opisany problem. W banku
    nie potrafili jednoznacznie odpowiedzieć, w urzędzie skarbowym też nie
    wiedzieli. Czytałem ustawę o podatku dochodowym, lecz nic na ten temat nie
    jest tam wprost napisane.