  • 1. Data: 2004-10-21 06:09:12
    Temat: pytanie podstawowe :)
    Od: "Rofo" <r...@p...onet.pl>

    witam szanownych grupowiczow!

    mam pytanie w celu ustalenia jakie przychody zalicza sie do dochodow a jakie
    sa zwolnione + jelsi mozna podstawe prawna
    dzieki
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-10-21 07:08:38
    Temat: Re: pytanie podstawowe :)
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rofo" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakie
    > sa zwolnione + jelsi mozna podstawe prawna

    Hmm szkoda, że nie poprosisz o zacytowanie całej ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych, oraz dochodowym od osób prawnych.

    Ponadto dochód jest to przychód pomniejszony o koszty jego uzyskania...

    pozdrawiam

    Damian

  • 3. Data: 2004-10-21 08:45:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Rofo wrote:

    >+ witam szanownych grupowiczow!
    >+
    >+ mam pytanie w celu ustalenia jakie przychody zalicza sie do dochodow

    ...tę część która nie jest kosztem - w całości :]

    >+ a jakie sa zwolnione + jelsi mozna podstawe prawna

    Wiesz, ustawa ma niecałą setkę artykułów. Weźmij sobie
    www.podatki.pl i przejrzyj... połowa tekstu to lista co jest
    przychodem lub jest zwolnione, z reszty jedna czwarta służy
    podzieleniu na koszt i nie-koszt (czyli odróżnienia przychodu
    od dochodu trochę upraszczając).
    Zwróć uwagę że ustawa deklaruje iż:
    - przychodem są również darowizny i spadki ale są *wyłączone* z owej
    ustawy i jest INNA ustawa która je opisuje (też jest na podatki.pl)
    - przychody z działalności gospodarczej i pewnych innych kategorii
    (ja wiem ? dochownych na przykład) MOGĄ być opodatkowane również
    na podstawie ustawy o podatkach zryczałtowanych - czyli inaczej,
    ustawa do zdobycia jak wyżej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)