  • 1. Data: 2007-01-20 20:24:44
    Temat: siedziba firmy
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Mam taki problem... Zamierzam otworzyć DG która będzie polegała na produkcji
    pewnych urządzeń, fizycznie wszystko będzie robione u znajomego gdzie
    wynajmuje poddasze za niewielką sumę. Problem polega na tym ze znajomy nie
    chce podpisywać żadnej umowy. Martwi mnie to ze jak przyjdzie jakaś kontrola
    do mnie do domu to co ja powiem jak zapyta gdzie ja produkuje te sterowniki
    ?

  • 2. Data: 2007-01-20 20:48:06
    Temat: Re: siedziba firmy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 20.01.2007 Jacek <s...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > do mnie do domu to co ja powiem jak zapyta gdzie ja produkuje te sterowniki

    Powiesz, że w domu ;-)

    Generalnie to nie problem. Gorzej, jeśli będą jakiekolwiek ślady
    wskazująće, że robisz to gdzie indziej. Wówczas będziecie mieli kłopoty
    (obydwoje zapłacicie podatek od nieodpłatnego świadczenia).

    Jeśli on nie chce płacić podatku od tego wynajmu, no to się umówcie tak, że
    on Ci wynajmuje, Ty sobie odliczasz, a zaoszczędzone w ten sposób podatki
    dajesz jemu, żeby zapłacił podatek od dochodu (i ew. VAT). Wyjdzie na zero,
    a temat jest czysty.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-01-21 13:15:57
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    > Powiesz, że w domu ;-)

    Jak przyjdzie kontrola z US i powiem ze aktualnie sie przenoszę ? :) Problem
    jest jeszcze tego rodzaje ze potrzebuje kupić troszkę niezbędnego sprzętu
    przyjdzie US i zapyta gdzie to wszystko jest i co wtedy ?

  • 4. Data: 2007-01-21 13:31:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.01.2007 Jacek <s...@o...pl> napisał/a:

    > Jak przyjdzie kontrola z US i powiem ze aktualnie sie przenoszę ? :) Problem
    > jest jeszcze tego rodzaje ze potrzebuje kupić troszkę niezbędnego sprzętu
    > przyjdzie US i zapyta gdzie to wszystko jest i co wtedy ?

    Wtedy to istotnie masz problem, z którego nie ma dobrego wyjścia. Musisz
    wyjaśnić, że jest uzasadnienie do przebywania tego sprzętu poza lokalem
    firmy. Ja np. mam kilka komputerów poza lokalem firmy i się tego nie
    wstydzę, bo stoją w cudzej serwerowni.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-01-21 13:49:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-01-2007 o 14:31:16 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wyjaśnić, że jest uzasadnienie do przebywania tego sprzętu poza lokalem
    > firmy. Ja np. mam kilka komputerów poza lokalem firmy i się tego nie

    A przychód z nieodpłatnych świadczeń opodatkowałeś czy masz faktury za
    wynajem ? :)

  • 6. Data: 2007-01-21 14:01:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.01.2007 t <r...@o...pl> napisał/a:

    > A przychód z nieodp?atnych ?wiadcze? opodatkowa?e? czy masz faktury za
    > wynajem ? :)

    Nie bój żaby, jest to niezbędne żeby te kompy były u nich ze względu na
    usługi które dla nich świadczę ;-)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 7. Data: 2007-01-21 14:58:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-01-2007 o 15:01:15 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Nie bój żaby, jest to niezbędne żeby te kompy były u nich ze względu na
    > usługi które dla nich świadczę ;-)

    A ekwiwaletność świadczeń jest? Bo ja mam dokładnie taką samą sytuację
    i juz trzeci doradca mi mówi że mam przychód z nieodpłatnych :)

  • 8. Data: 2007-01-21 15:29:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A ekwiwaletno?? ?wiadcze? jest? Bo ja mam dok?adnie tak? sam? sytuacj?
    > i juz trzeci doradca mi mówi ?e mam przychód z nieodp?atnych :)

    Co to znaczy ekwiwalentność? Ja świadczę dla nich usługę (ciągłą).
    Potrzebuję w tym celu komputerów i to takich, które stoją u nich, a nie u
    mnie. Nie widzę tutaj żadnego nieodpłatnego świadczenia. Gdyby to miało być
    nieodpłatne świadczenie, to równie dobrze za takie trzeba by uznać np.
    kawę, którą przekazuję kolesiowi, który mi ją w hipermarkecie za 1zł mieli ;)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 9. Data: 2007-01-21 15:53:57
    Od: t <r...@o...pl>

> [...]
    > nieodpłatne świadczenie, to równie dobrze za takie trzeba by uznać np.
    > kawę, którą przekazuję kolesiowi, który mi ją w hipermarkecie za 1zł

    A ja nie mówię o logice tylko o logice inaczej(czyt: podatkach).
    Jak mi napisał doradca - wykonywanie usługi informatycznej dla klienta to
    jedno
    a uzyskanie od klienta powierzchni do dysponowana to drugie - i każde ma
    jakąś
    wartość. Jeśli wartość nie zostanie uregulowana to powstaje nieodpłatne
    świadczenie,
    a w przypadku użyczania (części) nieruchomości dwa nieodpłatne świadczenia.
    Wtedy zwątpiłem w sens istnienia bo w końcu powietrze to też nieodpłatne
    świadczenie(póki co),
    ale sygnalizuję ew. problem.

  • 10. Data: 2007-01-21 16:04:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A ja nie mówi? o logice tylko o logice inaczej(czyt: podatkach).
    > Jak mi napisa? doradca - wykonywanie us?ugi informatycznej dla klienta to
    > jedno
    > a uzyskanie od klienta powierzchni do dysponowana to drugie - i ka?de ma
    > jak??
    > warto??. Je?li warto?? nie zostanie uregulowana to powstaje nieodp?atne
    > ?wiadczenie,
    > a w przypadku u?yczania (cz??ci) nieruchomo?ci dwa nieodp?atne ?wiadczenia.
    > Wtedy zw?tpi?em w sens istnienia bo w ko?cu powietrze to te? nieodp?atne
> [...]

    No problem faktycznie dziwny. Jak ktoś naprawia krany i przyniesie i położy
    tam narzędzia to nie jest nieodpłątne świadczenie, a jak ktoś rozłoży
    komputer, to jest? :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/