  • 1. Data: 2007-11-03 09:23:55
    Temat: Podatek za wynajem mieszkania - kto placi?
    Od: i...@w...com

    (Wyslalem to zapytanie na pl.rec.prawo ale wydaje mi sie bardziej to
    pasuje do tego forum...)
    Sytuacja jest taka:
    1. Mieszkam za granica
    2. Moim mieszkaniem w Polsce zajmuje sie tesciowa, ona to mieszkanie
    wynajmuje, otrzymuje za wynajem pieniadze (ja tych pieniedzy nie
    otrzymuje)
    Pytanie: kto jest odpowiedzialny za zaplate podatku za przychod
    zwiazany z wynajmem mieszkania: ja (ktory jestem wlascicielem
    [mieszkanie jest wlasnosciowe, moje nazwisko w ksiegach wieczystych])
    czy moja tesciowa ktora to mieszkanie wynajmuje (i otrzymuje za ten
    wynajem pieniadze).
    Niby proste ale nie do konca... :-)
    Pozdrawiam,
    Irek

  • 2. Data: 2007-11-03 09:35:16
    Temat: Re: Podatek za wynajem mieszkania - kto placi?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik <i...@w...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
> [...]
    > [mieszkanie jest wlasnosciowe, moje nazwisko w ksiegach wieczystych])
    > czy moja tesciowa ktora to mieszkanie wynajmuje (i otrzymuje za ten

    Przychód ma tesciowa, wiec i ona powinna placic.
    No chyba ze wynajmuje to mieszkanie W TWOIM imieniu - wtedy Ty.

    Zeby sprawa byla czysta najlepiej zawrzec z nia umowe uzyczenia, z prawem do
    podnajmu.
    Wtedy mialbys czarno na bialym, ze podnajmuje we wlasnym imieniu.

  • 3. Data: 2007-11-03 10:19:08
    Od: "alka" <s...@w...pl>

    Placi wlasciciel mieszkania ....

  • 4. Data: 2007-11-03 10:37:43
    Od: i...@w...com

    On Nov 3, 11:35 am, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:
> [...]
    > podnajmu.
    > Wtedy mialbys czarno na bialym, ze podnajmuje we wlasnym imieniu.

    Dzieki, to ma sens.
    Co taka umowa uzyczenia powinna zawierac?
    Pozdrawiam,
    Irek

  • 5. Data: 2007-11-03 12:46:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > do podnajmu.
    > Wtedy mialbys czarno na bialym, ze podnajmuje we wlasnym imieniu.

    Bardzo niebezpieczne ujęcie sprawy.

    W takiej sytuacji należałby się:
    - podatek od wynajmu mieszkania (od 8.x% do 19%) płacony przez teściową.
    - podatek od "nieruchomości bezpłatnie odstąpionych do używania"
    drugie 19% - płacone przez irka@www
    - (tego nie jestem pewien) podatek od nieodpłatnego świadczenia uzyskanego
    przez teściową - trzecie 19%, płacone przez teściową.

    Czyli, wychodzi cholernie dużo podatku.

    Lepiej dać teściowej pełnomocnictwo do wynajmu mieszkania, kontaktów z
    urzędem skarbowym w sprawie mieszkania, itd.... No i niestety pilnowanie
    czy wszystko jest ok, bo idzie to na własny rachunek a nie teściowej ;)

    p. m.

  • 6. Data: 2007-11-03 13:10:32
    Od: i...@w...com

    On Nov 3, 2:46 pm, mvoicem <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > - podatek od wynajmu mieszkania (od 8.x% do 19%) p acony przez te ciow .
    > - podatek od "nieruchomo ci bezp atnie odst pionych do u ywania"
    > drugie 19% - p acone przez irka@www
    > - (tego nie jestem pewien) podatek od nieodp atnego wiadczenia uzyskanego
    > przez te ciow - trzecie 19%, p acone przez te ciow .
    >
    > Czyli, wychodzi cholernie du o podatku.
    >
    > Lepiej da te ciowej pe nomocnictwo do wynajmu mieszkania, kontaktów z
    > urz dem skarbowym w sprawie mieszkania, itd.... No i niestety pilnowanie
    > czy wszystko jest ok, bo idzie to na w asny rachunek a nie te ciowej ;)

    Komplikuje sie to...
    To co mam zrobic zebym nie mial zadnych zobowiazan podatkowych poza:
    1. Sprzedaniem (pozbyciem sie) tego cholernego mieszkania
    2. Przykazania tesciowej ze nie moze go wynajmowac (bedzie stalo puste
    - tez nie najlepsze rozwiazanie...)
    3. Wynajac za darmo?
    P, Irek

  • 7. Data: 2007-11-03 13:22:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2007 o 14:10:32 <i...@w...com> napisał(a):

> [...]
    > 1. Sprzedaniem (pozbyciem sie) tego cholernego mieszkania
    > 2. Przykazania tesciowej ze nie moze go wynajmowac (bedzie stalo puste

    Wynająć teściowej do wynajmowania?
    Dać teściowej pełnomocnictwo do wynajmowania w Towim imieniu?

  • 8. Data: 2007-11-03 13:22:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2007 o 11:37:43 <i...@w...com> napisał(a):

    ooglegroups.com...

    > Dzieki, to ma sens.
    > Co taka umowa uzyczenia powinna zawierac?
    > Pozdrawiam,
    > Irek

    Jak już napisali, wystrzegja się użyczenia i najmu po cenach
    zaniżonych.

  • 9. Data: 2007-11-03 14:10:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik <i...@w...com> napisal w wiadomosci news:

    >Co taka umowa uzyczenia powinna zawierac?

    Kto, co, komu, na jaki czas, na jakich warunkach i za ile uzycza.

  • 10. Data: 2007-11-03 15:01:48

    Dnia 03-11-2007 o 15:10:12 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Kto, co, komu, na jaki czas, na jakich warunkach i za ile uzycza.

    Jak użycza to nie ma za ile