  • 1. Data: 2007-11-02 12:41:38
    Temat: jakie PIT-y?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Wiem, że to pytanie jest trochę na wyrost, bo do rozliczenia rocznego
    jeszcze trochę czasu zostało, ale wolałabym już wiedzieć.
    Mąż prowadzi działalność gospodarczą (jednoosobową) - podatek dochodowy
    progresywny, ja nie pracuję (mój jedyny dochód w tym roku, to zasiłek
    macierzyński). Chcemy rozliczyć się razem, przy czym ulga "internetowa" jest
    dla mnie.
    Jakie formularze, czy wnioski będą nam potrzebne? Czy są potrzebne jakieś
    dodatkowe wnioski dotyczące ulgi rodzinnej?
    W jakiej kolejności dokonywać obliczeń? (najpierw ja z moją ulgą
    "internetową", a mąż z ulgą rodzinną, a potem łączymy?)

    Dziękuję i przepraszam, jeśli powtarzam pytanie już zadane wcześniej.
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2007-11-02 20:57:52
    Temat: Re: jakie PIT-y?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2007 13:41:38 +0100, Barbara K. napisał(a):

    > Wiem, że to pytanie jest trochę na wyrost, bo do rozliczenia rocznego
    > jeszcze trochę czasu zostało, ale wolałabym już wiedzieć.

    Podziwiam :)
    Ja corocznie jako jedna z ostatnich składam zeznanie. To chyba na zasadzie,
    że szewc bez butów chodzi... ;)

> [...]
    > macierzyński). Chcemy rozliczyć się razem, przy czym ulga "internetowa" jest

    A faktury za Internet to na oboje małżonków? Bo jeśli nie, to trochę
    szkoda... Ze swojego macierzyńskiego, to pewnie dużo dochodu się nie
    uzbierało, prawda? Jeszcze możesz to zmienić (w sensie dane na fakturze)

    No chyba, że się coś zmieniło, choć mnie o tym nie wiadomo.

    > Jakie formularze, czy wnioski będą nam potrzebne? Czy są potrzebne jakieś
    > dodatkowe wnioski dotyczące ulgi rodzinnej?

    PIT 37 i PIT 0
    Na tym ostatnim rozliczysz i Internet i ulgę z tytułu wychowania dzieci.

    > W jakiej kolejności dokonywać obliczeń? (najpierw ja z moją ulgą
    > "internetową", a mąż z ulgą rodzinną, a potem łączymy?)

    "Internetowa" ulga jest ulgą od dochodu, więc zastosujesz ją przed
    połączeniem dochodu i wyliczeniem podatku od dochodu tej osoby, na którą
    wystawione są faktury. Stąd moje wyżej pisanie.

    Odliczenie na dzieci odejmuje się od podatku, więc już od tego Waszego
    wspólnego, który zostanie po odliczneniu składki zdrowotnej.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-11-04 11:15:41
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A faktury za Internet to na oboje małżonków? Bo jeśli nie, to trochę
    > szkoda... Ze swojego macierzyńskiego, to pewnie dużo dochodu się nie
    > uzbierało, prawda? Jeszcze możesz to zmienić (w sensie dane na fakturze)

    Faktury za intenet są tylko na mnie i raczej zmieniać nie będziemy, bo
    musiałyby być wtedy "na firmę", co pociąga za sobą wyższe opłaty...

    > PIT 37 i PIT 0
    > Na tym ostatnim rozliczysz i Internet i ulgę z tytułu wychowania dzieci.

    Czyli siebie rozliczam na 37, męża na 36 i na koniec 0 ?
    Hmm, chyba jednak nie... bo, jak pisałaś ulgę za internet rozliczam przed
    połączeniem dochodów z mężem, a ulgę "rodzinną" po. Dobrze myślę? W takim
    razie w jakiej kolejności te formularze? Chyba się trochę pogubiłam...

    Dzięki wielkie za pomoc
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 4. Data: 2007-11-04 20:54:20
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2007 12:15:41 +0100, Barbara K. napisał(a):

    > Faktury za intenet są tylko na mnie i raczej zmieniać nie będziemy, bo
    > musiałyby być wtedy "na firmę", co pociąga za sobą wyższe opłaty...

    A dlaczego na firmę?!?!
    Przecież mąż może korzystać z Internetu nie tylko w działalności
    gospodarczej. Nie widzę przeciwskazań, żeby faktura była na Was oboje.
    No, ale to nie przymu :)

    > Czyli siebie rozliczam na 37, męża na 36 i na koniec 0 ?

    Przepraszam, korekta! Dawno (w kwietniu? ;)) nie robiłam rozliczenia
    rocznego i pomyliły mi się PIT-y (brzydko wygląda ;))

    Oczywiście PIT 36 dla Was obojga!

    Reszta, jak pisałam

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-11-04 21:18:46
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Oczywiście PIT 36 dla Was obojga!
    > Reszta, jak pisałam

    Ok, to dla pewności. Ile PIT-ów oddajemy? Jeden + załącznik? Czy każde z nas
    rozlicza się na osobnym 36 i potem sumujemy na trzecim?
    Przepraszam, jesli to głupie pytania, ale pierwszy raz będziemy rozliczać
    się razem...
    Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam
    Barbara

  • 6. Data: 2007-11-04 22:04:40
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2007 22:18:46 +0100, Barbara K. napisał(a):

    > Ok, to dla pewności. Ile PIT-ów oddajemy? Jeden + załącznik? Czy każde z nas
    > rozlicza się na osobnym 36 i potem sumujemy na trzecim?

    Jeden PIT 36 i do tego jeden załącznik PIT 0 i jeszcze PIT B - to
    informacja o dochodach z działalności gospodarczej Twojego męża.

    I to już naprawdę wszystko!
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-11-05 07:01:46
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Jeden PIT 36 i do tego jeden załącznik PIT 0 i jeszcze PIT B - to
    > informacja o dochodach z działalności gospodarczej Twojego męża.

    Dzięki wielkie. A skąd ten PIT-B? W ubegłym roku mąż rozliczał się z
    działalności gospodarczej tylko i wyłącznie na PIT-36. Choć w międzyczasie
    ktoś coś wspominał o B, ale dopytałam w urzędzie i powiedzieli, że nie. Czy
    teraz musi być B w związku z tym, ze mamy rozliczać się razem?
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 8. Data: 2007-11-05 07:47:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 08:01:46 +0100, Barbara K. napisał(a):

> [...]
    > ktoś coś wspominał o B, ale dopytałam w urzędzie i powiedzieli, że nie. Czy
    > teraz musi być B w związku z tym, ze mamy rozliczać się razem?

    Według rozporządzenia PIT-B jest zawsze potrzebny. Ale niektóre US sobie
    "upraszczają" i twierdzą, że gdy jest tylko jedna DG, to wszystko co ma być
    na PIT-B jest także na PIT-36 i nie każą składać PIT-B. Formalnie błąd i
    ktoś kiedyś może się przyczepić.

  • 9. Data: 2007-11-05 09:51:58
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

> [...]
    > być
    > na PIT-B jest także na PIT-36 i nie każą składać PIT-B. Formalnie błąd i

    Hmm, dobrze wiedzieć. Czyli wniosek z tego, ze lepiej składać PIT 36 +
    PIT-B.
    A jak nie przyjmą? No nic, będę się zastanawiać później.
    Dzięki bardzo za pomoc.
    Pozdrawiam
    Barbara