  • 11. Data: 2008-04-02 17:56:00
    Temat: Re: Podpis na fakturach zakupowych
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO tak jak na wystawianej - wychodzi, że trzeba podpisywać
    > (elektronicznie) już otrzymaną f-rę drugi raz, w roli
    > "dokumentu zewnętrznego już traktowanego jako dokument
    > wewnętrzny", czyli podpisać ją samemu sobie.

    Czekaj, czekaj. Ale aby otrzymywać FV w postaci elektronicznej to
    przecież nie musisz mieć certyfikatu kwalifikowanego (chyba - trzeba
    byłoby spojrzeć do rozporządzenia).

    I co wtedy?

    Piotrek

  • 12. Data: 2008-04-02 18:15:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:ft0hnq$7do$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Czekaj, czekaj. Ale aby otrzymywać FV w postaci elektronicznej to
    > przecież nie musisz mieć certyfikatu kwalifikowanego (chyba - trzeba
    > byłoby spojrzeć do rozporządzenia).
    > I co wtedy?

    Byłeś "gupi" podpisałeś długopisem kwit dostawcy, to teraz wykup certyfikaty
    dla każdego pracownika, który może odebrać "materiały" ;-)

    No i jeszcze jest kwestia EDI. Tam nie trzeba certyfikatów, tylko jak ma
    podpisać się "na" komunikacie z fakturą odbierający...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-04-02 18:19:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    'Tom N' wrote:

    > Byłeś "gupi" podpisałeś długopisem kwit dostawcy, to teraz wykup certyfikaty
    > dla każdego pracownika, który może odebrać "materiały" ;-)

    A z czego ci wynika taki obowiązek bo IMHO to go nie ma (spojrzałem do
    rozporządzenia).

    Piotrek

  • 14. Data: 2008-04-02 18:22:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

  • 15. Data: 2008-04-02 18:48:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:ft0j07$i1c$3@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > A z czego Ci wynika taki obowiązek bo IMHO to go nie ma (spojrzałem do
    > rozporządzenia).

    O KPiR? Wczoraj tam zaglądałem i było w tym miejscu, które podał roger_that1
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2008-04-02 20:19:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    'Tom N' wrote:

    > O KPiR? Wczoraj tam zaglądałem i było w tym miejscu, które podał roger_that1
    > ;-)

    Zrozumiałem Twój post jako sugestię konieczności posiadania certyfikatu
    kwalifikowanego w sytuacji jeśli zgodziłeś się na przyjmowanie faktur w
    postaci elektronicznej. I do tego się odniosłem :-)

    Natomiast wygląda na to, że nie ma obowiązku posiadania certyfikatu
    kwalifikowanego (ani żadnego innego) jeśli tylko przyjmujesz faktury w
    postaci elektronicznej.

    I w związku z tym Twoje pytanie jak potwierdzić na fakturze w postaci
    elektronicznej otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych jest
    chyba dalej aktualne :-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2008-04-02 21:28:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, Piotrek wrote:

    > Zrozumiałem Twój post jako sugestię konieczności posiadania certyfikatu
    > kwalifikowanego w sytuacji jeśli zgodziłeś się na przyjmowanie faktur w
    > postaci elektronicznej. I do tego się odniosłem :-)

    I mi na to wygląda.

    > Natomiast wygląda na to, że nie ma obowiązku posiadania certyfikatu
    > kwalifikowanego (ani żadnego innego) jeśli tylko przyjmujesz faktury w
    > postaci elektronicznej.

    I o ile inne przepisy tego nie wymagają *pośrednio*!
    To tak jak z pytaniem, czy wolno wyprzedzać, jeśli nie ma znaku zakazu
    wyprzedzania :>
    (a co jak jest zakręt? konieczność podpisywania dokumentu przyjęcia
    towarów handlowych stanowi taki zakręt!)

    > I w związku z tym Twoje pytanie jak potwierdzić na fakturze w postaci
    > elektronicznej otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych jest chyba
    > dalej aktualne :-)

    Z tego co ja rozumiem, to nie.
    Zgodził się przyjmować "elektroniczne" to ma ;) - niech je sobie
    podpisuje :) (elektronicznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-04-02 22:37:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0804022325090.3008@athlon64>:

    > I mi na to wygląda.

    Ba! :)

> [...]
    > wyprzedzania :>
    > (a co jak jest zakręt? konieczność podpisywania dokumentu przyjęcia
    > towarów handlowych stanowi taki zakręt!)

    Zakręt jest w ustawie, znaki w rozporządzeniach.

    > Z tego co ja rozumiem, to nie.
    > Zgodził się przyjmować "elektroniczne" to ma ;) - niech je sobie
    > podpisuje :) (elektronicznie).

    Pytanie, czy MF wydając rozporządzenie o KPiR nie przekroczył delegacji
    ustawowej.

    Oraz, czy jego działania są spójne. Bo OIDP rozporządzenie o e-fakturach
    było w 2005r a od tego czasu mieliśmy nowelizacje rozp. KPiR z 2003.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2008-04-03 07:23:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Z tego co ja rozumiem, to nie.
    > Zgodził się przyjmować "elektroniczne" to ma ;) - niech je sobie
    > podpisuje :) (elektronicznie).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No dobrze - w sumie to 30 sekund roboty.
    Generuje sobie self signed certyficate i podpisuję otrzymanie.

    Będzie OK?

    Piotrek

  • 20. Data: 2008-04-03 10:47:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008, Piotrek wrote:

    > No dobrze - w sumie to 30 sekund roboty.
    > Generuje sobie self signed certyficate i podpisuję otrzymanie.
    >
    > Będzie OK?

    IMHO literalna treść wszelkich przepisów jest spełniona.

    pzdr, Gotfryd