  • 1. Data: 2005-06-09 12:40:33
    Temat: Podział zysku w Sp. z o.o.
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Bardzo proszę o podpowiedź jeśli ktoś miał coś takiego:
    Spółka wygenerowała spory zysk za 2004r., ale słabo jest z
    płynnością. Jednak zysk chcemy przeznaczyć na
    dywidendy, ale wypłata nastąpi dopiero jak do firmy
    spłynie kasa, a to może potrwać nawet rok.
    Stąd pytania:
    1. Czy można zostawić zysk nie podzielony i uchwałę o
    podziale podjąć np w przyszłym roku ?
    2. Czy jak teraz będzie uchwała o podziale, a dywidenda
    nie będzie wypłacona przez rok, to US nie przyczepi się że
    to pożyczka od udziałowca ?
    3. Jak przeznaczy się zysk na kapitał rezerwowy, to czy
    potem można jakoś te pieniądze wyprowadzić ze spółki ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-06-09 13:54:25
    Temat: Re: Podział zysku w Sp. z o.o.
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/9/2005 2:40 PM, Użytkownik Lipas napisał:
    > Witam !
    >
    > Bardzo proszę o podpowied? je?li kto? miał co? takiego:
    > Spółka wygenerowała spory zysk za 2004r., ale słabo jest z
    > płynno?ciš. Jednak zysk chcemy przeznaczyć na
    > dywidendy, ale wypłata nastšpi dopiero jak do firmy
    > spłynie kasa, a to może potrwać nawet rok.

    W takiej sytuacji spółka nie powinna wypłacać dywidendy. Właściwie nie
    powinna w ogóle wykazywać zysku. Co to za zysk bez płynności?
    Papierowy...żaden...

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-06-09 16:20:30
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>

    > W takiej sytuacji spółka nie powinna wypłacać dywidendy. Właściwie nie
    > powinna w ogóle wykazywać zysku. Co to za zysk bez płynności?
    > Papierowy...żaden...
    TO NIE TAK
    Zysk z działalności to nie to samo co przepływy pieniężne. Firma mogła mieć
    olbrzymi zysk za rok 2004r a teraz może np. nie dostawać szybkiej gotówki od
    dłużników i już rodzi sie problem z wypłatą dywdendy.
    Proponuję zysk przeznaczyć na kapitał rezerwowy (jeśli możliwość jego
    tworzenia jest wpisana do statutu spółki). Można taki kapitał spokojnie
    podzielić w przyszłym roku pod warunkiem że 2005r. będzie również zyskowny.
    W przeciwnym wypadku zostanie na pokrycie ewentualnej straty.
    A na marginesie jeśli uchwała wspólników o podziale zysku nie przewiduje
    dnia wypłaty dywidendy to można ją wypłacić w dowolnym momencie. Niektóre US
    twierdzą że po 3 miesiącach taka dywidenda może być potraktowana jako
    pożyczka od właścicieli (korzystanie z obcych środków) ale to ich własna
    interpretacja.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-09 22:32:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jun 2005, Magdalena B. wrote:

> [...]
    >+ pożyczka od właścicieli (korzystanie z obcych środków) ale to ich własna

    Hm... a nie wypowiadały się w tej kwestii sądy ?
    Bo mi się kojarzy że coś na ten temat było... i że wypłata ma być
    "w rozsądnym terminie". A jak nie jest to firma mialaby "dochód
    z darmowego świadczenia" (do opodatkowania oczywiście :[)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-10 06:35:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 6/9/2005 6:20 PM, Użytkownik Magdalena B. napisał:

> [...]
    > olbrzymi zysk za rok 2004r a teraz może np. nie dostawać szybkiej gotówki od
    > dłużników i już rodzi sie problem z wypłatą dywdendy.

    Była mowa, że pieniądze mogą się pojawić nawet za rok. Jak na moje oko
    jeżeli jest to typowy przypadek istnieje duże ryzyko, że nie pojawią sie
    w ogóle. Zasada ostrożnej wyceny się kłania.

    --
    gefragt