  • 1. Data: 2005-06-09 13:17:26
    Temat: Działalnosc gospodarcza
    Od: iimmoted <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie. Jesli oczywiscie zle trafilem to mnie naprowadzcie.
    Jestem zatrudniony w zakladzie panstwowym a dodatkowo pracuje jeszcze w
    pewnej prywatnej firmie. W obu zakladach jestem zarejestrowany.
    Chciałbym otworzyc małą działalnosc gospodarczą aby moc spokojnie
    handlowac na aukcjach i w terenie. Towar raczej roznorodny. Jaką
    działalnosc powinienem zarejestrowac? Oczywiscie zbyt duzych zyskow z
    tej sprzedazy nie ma ale chciałbym byc czysty wedle prawa. Do znawcow
    tematu jaka to moze byc działalnosc biorac pod uwage moje zatrudnienie i
    z jakimi kosztami miesiecznymi powinienem sie wtedy liczyc. Z gory
    dzieki pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-09 16:14:52
    Temat: Re: Działalnosc gospodarcza
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "iimmoted" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tematu jaka to moze byc działalnosc biorac pod uwage moje zatrudnienie i
    > z jakimi kosztami miesiecznymi powinienem sie wtedy liczyc. Z gory

    ZUS: tylko składka zdrowotna jeśli na etatach masz przynajmniej 849zł brutto
    (około 160zł)
    Podatki: KPIR jeśli masz niezbyt wysoką marże i planujesz ponieść jakieś
    nakłady finansowe (środki trwałe, np samochód komputer) lub ryczałt
    (najprostsza forma pod warunkiem że spełniasz warunki opisane w ustawie); na
    początek bez VAT (zwolnienie do 10000euro na rok) i kasy fiskalnej.
    w internecie jest mnóstwo informacji jak to wszystko rozliczać
    Powodzenia

  • 3. Data: 2005-06-09 22:33:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jun 2005, Magdalena B. wrote:

    >+ na początek bez VAT (zwolnienie do 10000euro na rok)

    ...no chyba że chce handlowac towarami kupowanymi u VATowców... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-06-13 16:47:32
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>

    > ...no chyba że chce handlowac towarami kupowanymi u VATowców... !

    Nie bardzo rozumiem
    I tak wystawia rachunek bez VAT
    Pozdrawiam
    MB

  • 5. Data: 2005-06-13 21:42:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jun 2005, Magdalena B. wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > ...no chyba że chce handlowac towarami kupowanymi u VATowców... !

    Źle ująłem: trzeba dodać "i część kupujących to VATowcy"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-14 18:50:19
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Źle ująłem: trzeba dodać "i część kupujących to VATowcy"...

    Zaczynasz wykazywać syndrom specjalisty :D
    Trzeba jeszcze dodać, że to nie będzie przymus, a wolny (prawie) wybór -
    to znaczy rezygnacja ze zwolnienia może się opłacać. Ty wiesz, ja wiem,
    dla wielu innych to też oczywiste. Ale nie dla wszystkich ;)