    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podziękowania dla Gotfryda :)
    Date: Mon, 24 May 2010 00:41:57 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A co to ma do rzeczy???
    > Gdzieś się odniosłem do przepisu dotyczącego płatnika VAT?
    > (tak odniosłem się - dla przypadku "wyrównania szkody", który nie ma
    > zastosowania, co starałem się wyjaśnić).
    >
    > I pisz proszę *POD* cytatem!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Sprawę swego czasu poruszaną doprowadziłem do końca, i tu muszę wskazać,
    że Gotfryd mi pomógł, bo wcześniej sam "na dwoje wróżyłem", czy się uda.

    Chodziło o to, iż TP stosuje w niektórych cennikach (usługi dla biznesu)
    kwoty netto, więc karę umowną wyliczyła również na podstawie właśnie
    kwot cennikowych netto. Upomniałem się za wskazówką Gotfryda, że
    wyliczenia są nieprawidłowe... a 22% piechotą nie chodzi :)

    Istotne jest to (dla potomnych), że kara umowna nie jest naliczana
    samoistnie tylko "abonent" sam się musi o nią upomnieć, i jak wyliczy
    notę obciążeniową - tak mu zwrócą. W moim przypadku nawet się nie
    zająknęli, ze do wyliczeń brałem pierwotnie kwoty bazowe netto a nie
    brutto (powiększone o vat)

    Jeszcze raz dzięki.