  • 1. Data: 2009-05-21 09:48:55
    Temat: "Poglądowa" wysłka towarów
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Chcę wysyłać klientom towary do obejrzenia - bez prawa do rozporzadzania
    jak właściciel. Po prostu nie opłaca się jechać 200 czy 300km na prezentację.

    Mój plan jest taki, że sama wysyłka idzie bez faktury (bo nie ma dostawy,
    nie przenoszę praw do rozporządzania tylko zezwalam na obejrzenie), a gdy
    zdecydują się na zakup lub wzięcie w komis, to wtedy wystawiam fakturę.

    Czy taka metoda jest prawidłowa?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-05-22 08:48:42
    Temat: Re: "Poglądowa" wysłka towarów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 May 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > nie przenoszę praw do rozporządzania tylko zezwalam na obejrzenie), a gdy
    > zdecydują się na zakup lub wzięcie w komis, to wtedy wystawiam fakturę.

    Uwaga, utrudniam (a co).
    +++
    wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej
    umowy o podobnym charakterze zawartej na czas okreœlony lub umowy
    sprzedaży na warunkach odroczonej płatnoœci, jeżeli umowa przewiduje,
    że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tš umowš lub z chwilš
    zapłaty ostatniej raty prawo własnoœci zostanie przeniesione;
    Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    każde œwiadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki
    organizacyjnej niemajšcej osobowoœci prawnej, które nie stanowi dostawy
    towarów
    ---

    > Czy taka metoda jest prawidłowa?

    IMVHO trzeba się przygotować na pytanie o "normalne zdarzenie" :D
    (przecież celem prezentacji jest *normalne* oczekiwanie że kupią).

    Na mój rozum "tak w ogole" wygląda rozsądnie, poza komplikacją
    w postaci *litery* przepisu j.w. - trzeba by się zorientować jak
    jest on interpretowany.

    No i pojawia się pytanie z czym mamy do czynienia w razie
    rezygnacji z zakupu - skoro przyjmiemy, że nie jest to "zwrot
    towaru" (jasno uregulowany), to mamy pytanie o "usługę" (czy
    ma ona miejsce) i pytanie kto ma wykazać i ująć VAT (i jak).

    Kto ma pomysły? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-05-22 09:39:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-05-2009 o 10:48:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Kto ma pomysły? :D

    Ja mam pomysł że mi przeszła ochota :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-05-22 10:37:25
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > towaru" (jasno uregulowany), to mamy pytanie o "usługę" (czy
    > ma ona miejsce) i pytanie kto ma wykazać i ująć VAT (i jak).

    Hmm, ja zazwyczaj robiłem coś takiego - sprzedawałem normalnie sprzęt,
    wysyłałem, itd., a klient miał np. miesiąc na zastanowienie się. Do miesiąca
    mógł odesłać - wtedy wystawiałem fakturę korygującą. Poprawnie?

    P.

  • 5. Data: 2009-05-22 12:21:41
    Temat: Re: "Pogl?dowa" wys?ka towarów
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-05-2009 o 12:37:25 Paszczak <s...@h...pl> napisał(a):

    > Hmm, ja zazwyczaj robiłem coś takiego - sprzedawałem normalnie sprzęt,
    > wysyłałem, itd., a klient miał np. miesiąc na zastanowienie się. Do miesiąca
    > mógł odesłać - wtedy wystawiałem fakturę korygującą. Poprawnie?

    Wygląda OK, aż dopisałem posta do mojego wątku z komisem :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-05-22 20:45:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Tomek wrote:

    > Ja mam pomysł że mi przeszła ochota :)

    To się nazywa "upraszczanie przedsiębiorczości" :P
    Wersja barokowa: "jak sprawić kilkoma zapisami w ustawach,
    aby przedsiębiorca na poważnie utknął na prostym wydawało
    by się rozważeniu braku problemu".
    Ledwo trzy hasła (wydanie towaru, świadczenie usług jako
    WSZYSTKO co jest "świadczeniem" a nie jest "wydaniem" oraz
    opodatkowanie czynności nieodpłatnej) i wyrasta mur...
    Na zdrowy rozum argumentacja "przeciwmurowa" powinna być
    taka: "świadczenie dawane odbiorcy tak naprawdę jest
    świadczeniem dla sprzedawcy, podobnie jak reklama,
    a świadczenie przez podatnika dla celów opodatkowanych
    samemu sobie opodatkowane nie jest".
    Ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-05-22 21:19:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Paszczak wrote:

    > Hmm, ja zazwyczaj robiłem coś takiego - sprzedawałem normalnie sprzęt,
    > wysyłałem, itd., a klient miał np. miesiąc na zastanowienie się. Do miesiąca
    > mógł odesłać - wtedy wystawiałem fakturę korygującą. Poprawnie?

    IMVHO w świetle przepisów o VAT - tak (jasno uregulowanie, nie ma
    podstaw do dywagacji o należnym podatku).

    pzdr, Gotfryd