    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Poglądowa" wysłka towarów
    Date: Fri, 22 May 2009 10:48:42 +0200

    On Thu, 21 May 2009, Tomek wrote:

    > Chcę wysyłać klientom towary do obejrzenia - bez prawa do rozporzadzania
    > jak właściciel. Po prostu nie opłaca się jechać 200 czy 300km na prezentację.
    >
    > Mój plan jest taki, że sama wysyłka idzie bez faktury (bo nie ma dostawy,
    > nie przenoszę praw do rozporządzania tylko zezwalam na obejrzenie), a gdy
    > zdecydują się na zakup lub wzięcie w komis, to wtedy wystawiam fakturę.

    Uwaga, utrudniam (a co).
    +++
    wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej
    umowy o podobnym charakterze zawartej na czas okreœlony lub umowy
    sprzedaży na warunkach odroczonej płatnoœci, jeżeli umowa przewiduje,
    że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tš umowš lub z chwilš
    zapłaty ostatniej raty prawo własnoœci zostanie przeniesione;
    Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    każde œwiadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki
    organizacyjnej niemajšcej osobowoœci prawnej, które nie stanowi dostawy
    towarów
    ---

    > Czy taka metoda jest prawidłowa?

    IMVHO trzeba się przygotować na pytanie o "normalne zdarzenie" :D
    (przecież celem prezentacji jest *normalne* oczekiwanie że kupią).

    Na mój rozum "tak w ogole" wygląda rozsądnie, poza komplikacją
    w postaci *litery* przepisu j.w. - trzeba by się zorientować jak
    jest on interpretowany.

    No i pojawia się pytanie z czym mamy do czynienia w razie
    rezygnacji z zakupu - skoro przyjmiemy, że nie jest to "zwrot
    towaru" (jasno uregulowany), to mamy pytanie o "usługę" (czy
    ma ona miejsce) i pytanie kto ma wykazać i ująć VAT (i jak).

    Kto ma pomysły? :D

    pzdr, Gotfryd