  • 1. Data: 2006-09-19 13:51:18
    Temat: Polisa OC kosztem??
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Czy można zaliczyć do KUP polisę OC działalności jeżeli nie ma
    wystawionej do niej oddzielnego rachunku ani faktury? Na druku polisy
    jest wyszczególniona forma i warunki płatności oraz formuła: Potwierdza
    się dokonanie wpłaty w kwocie.....(słownie........) w dniu........ i
    pieczęć Ubezpieczyciela. Czy taką formę polisy można traktować jako
    rachunek?

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-09-19 20:37:46
    Temat: Re: Polisa OC kosztem??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, DaNsOuNd wrote:

    > Witam,

    Witam, naraże się z literalnymi tezami ;)
    (po polsku: poczepiam się!)

    > Czy można zaliczyć do KUP polisę OC działalności jeżeli nie ma wystawionej do
    > niej oddzielnego rachunku ani faktury?

    IMO nie.

    > Na druku polisy jest wyszczególniona
    > forma i warunki płatności oraz formuła: Potwierdza się dokonanie wpłaty w
    > kwocie.....(słownie........) w dniu........ i pieczęć Ubezpieczyciela.

    Czyli dowód zapłaty,

    > Czy taką formę polisy

    ...nie, ale takie ciche "nie" z powodu jak wyżej - przy ubezpieczeniu
    trochę trudno sie kłócić.
    Ale formę dowodu zapłaty IMO tak! - *to* działa zawsze :)
    Powód: zamiar poniesienia wydatku IMO nie jest wydatkiem.
    Istnieje teza przeciwna, że jednoznaczne zobowiazanie już jest
    wydatkiem - akurat umowa ubezpieczenia jest czymś dziwnym, przy
    czym nie działa ogólna zasada ze sama umowa nie wystarczy do
    stwierdzenia że doszła do skutku :) (bo skutku innego niż
    umowa może nie być).

    > można traktować jako rachunek?

    Nie.
    Ale jako dowód ksiegowy tak!
    Rozp. o KPiR przewiduje nie tylko księgowanie faktur i rachunków, ale
    również "innych dowodów zawierajacych informacje wymienione..."!
    Daj się namówić i zajrzyj do tego rozporządzenia :)

    > Postroofki

    ...wzajem! - Gotfryd

  • 3. Data: 2006-09-20 07:36:21
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Witam, naraże się z literalnymi tezami ;)
    > (po polsku: poczepiam się!)

    Dzięki ogromne. Miałem nadzieję że *się poczepiasz* :-D

    Postroofki