  • 31. Data: 2006-12-10 11:26:33
    Temat: Re: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Od: m...@g...com

    t wrote:

    > Pewnie tym że jest drugim PITem/CITem więc dodatkowym obciążeniem tego
    > samego rodzaju

    No ale dlaczego PIT/CIT nie jest uznawany jako szkodliwy a VAT jako "ten
    dobry"?

    p. m.

  • 32. Data: 2006-12-10 12:06:17
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-12-2006 o 12:26:33 <m...@g...com> napisał(a):

    > No ale dlaczego PIT/CIT nie jest uznawany jako szkodliwy a VAT jako "ten
    > dobry"?

    Może dlatego że w PIT OF masz jednak jakiś KUP a VAT płacisz i nie
    odzyskasz nawet złotówki.

  • 33. Data: 2006-12-10 12:18:25
    Od: m...@g...com

    t wrote:
    [...]
    > Może dlatego że w PIT OF masz jednak jakiś KUP a VAT płacisz i nie
    > odzyskasz nawet złotówki.

    Tzn o jakim KUP OF mówisz? O tych groszach przy umowie o pracę?.

    p. m.

  • 34. Data: 2006-12-10 12:38:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-12-2006 o 13:18:25 <m...@g...com> napisał(a):

    > t wrote:
    > [...]
    >
    > Tzn o jakim KUP OF mówisz? O tych groszach przy umowie o pracę?.

    O 20/50%. Przy umowie o pracę też możesz mieć 50% KUP.

  • 35. Data: 2006-12-10 12:54:15
    Od: m...@g...com

    t wrote:

    > O 20/50%. Przy umowie o pracę też możesz mieć 50% KUP.

    No ok. Ale to jest kwestia tylko implementacj danego podatku lub jego
    stawki. Nie ma wątpliwości że implementacja VATu jest totalnie spieprzona.
    Jednak charakter jednego i drugiego podatku jest taki sam, i nie widzę
    powodów żeby jeden uważać za bardziej szkodliwy od drugiego.

    W końcu może się okazać że rządzący np. wprowadzą zwrot VATu od nie wiem,
    materiałów budowlanych, wyprawek dla dzieci czy podręczników :).

    p. m.

  • 36. Data: 2006-12-10 13:06:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-12-2006 o 13:54:15 <m...@g...com> napisał(a):

    > No ok. Ale to jest kwestia tylko implementacj danego podatku lub jego
    > stawki. Nie ma wątpliwości że implementacja VATu jest totalnie
    > spieprzona.

    Zgoda

    > Jednak charakter jednego i drugiego podatku jest taki sam, i nie widzę
    > powodów żeby jeden uważać za bardziej szkodliwy od drugiego.

    Patrząc przez pryzmat ideologii obu podatków to fakt.

    > W końcu może się okazać że rządzący np. wprowadzą zwrot VATu od nie wiem,
    > materiałów budowlanych, wyprawek dla dzieci czy podręczników :).

    Trudno się nie zgodzić.

    Podsumowując: 3xTAK ;)

    pozdrawiam

  • 37. Data: 2006-12-12 16:57:03
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "t" news:op.tkchdfpi5o25xk@unknown.mshome.net

    > Podsumowując: 3xTAK ;)

    Oby nasi włodarze też mili podobny tok myślenie np. 3x15% i upragnionony
    podatek liniowy :)

  • 38. Data: 2006-12-12 23:37:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Dec 2006, Telly Savalas wrote:

    > "ath" news:572e.00000157.457ae307@newsgate.onet.pl

    > To znaczy, że w USA szary obywatel nie płaci podatków?

    Nie płaci *VAT*!

    IMO najlepszym podsumowaniem była wypowiedź ówczesnego ministra
    finansów, już nie pamiętam kto to był.
    Określił on wprowadzenie VAT (przy zniesieniu podatków obrotowych
    i chyba czegoś jeszcze) mianem "sukcesu budżetowego".
    Co to znaczy chyba każdy umie wyjaśnić sobie sam.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2006-12-12 23:50:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Dec 2006, m...@g...com wrote:

> [...]
    [...]
    > No ok. Ale to jest kwestia tylko implementacj danego podatku lub jego
    > stawki. Nie ma wątpliwości że implementacja VATu jest totalnie spieprzona.
    > Jednak charakter jednego i drugiego podatku jest taki sam

    Może przykład więcej wyjaśni: weźmy składki społeczne ZUS.
    Obojętnie czy "pracownicze" czy "właścicielskie".
    Zapłacić trzeba.
    Dla PIT/CIT są kosztem, niestety w przypadku VAT trzeba zedrzeć
    z koncowego klienta (tego co to jest zwolniony z VAT) podatek od kwoty
    składek.
    PIT *od kwoty składek* jest płacony kiedy emeryt "wyjmuje" pieniądze
    z ZUS, VAT w momencie kiedy je "wkłada" (a nawet wcześniej, w momencie
    kiedy zarabia na składkę nim ją wpłaci)
    Przykład:
    - kwota netto składki 1000 zł

    "tylko CIT/PIT":
    - w momencie zarabiania i wpłacania, podatek = 0 zł
    - w momencie wypłaty: cała kwota
    "tylko VAT":
    - w momencie zarabiania i wpłacania: cała kwota
    - w momencie wypłaty: 0 zł

    Oczywiście w momencie wydania tejże kwoty w cenach zawarte są
    stosowne podatki od składek przyszłych pracowników, którzy wyprodukują
    owe przyszłe dobra.
    Potęguje to efekt, jako iż cena w momencie zakupu za wypłaconą
    emeryturę jest przy CIT obciążona tylko składką owych przyszłych
    zarabiających, przy VAT to samo co było z emerytem kiedy zarabiał:
    składki wliczone w cenę są opodatkowane.

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2006-12-13 10:04:49
    Od: m...@g...com

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zarabiających, przy VAT to samo co było z emerytem kiedy zarabiał:
    > składki wliczone w cenę są opodatkowane.

    Nie wiem :). Użyłeś zbyt dużo skrótów myślowych, i nie kapuję tego wywodu.

    Domyślam się jednak, że udowadniasz nim mniejszą "szkodliwość" PIT/CIT niż
    VATu ... co też od początku wątku twierdziłem :).

    p. m.

    ps: nie usuwam długiego cytatu, bo może moje domyślenie się jest
    nieprawidłowe, wtedy dobrze by było się do czegoś odnieść przy tłumaczeniu
    szczegółów.