  • 1. Data: 2014-06-17 22:14:37
    Temat: Pomocy
    Od: DCP <k...@p...onet.pl>

    Witam kolegów i koleżanki,

    Mam pytanie odnośnie rozliczenia kosztów samochodu osobowego w firmie
    (KPIR oraz VAT). A mianowicie : Jestem płatnikiem VAT, posiadam samochód
    osobowy w środkach trwałych, ... i do kwietnia 2014r, auto rozliczałem :
    -paliwo : brutto w "pozostałe wydatki" KPiR
    - naprawy, części zamienne : netto w KPiR, Vat w ewidencje VAT.

    Od 1 kwietnia, księgowość przeszła w firmę zewnętrzną która :
    -paliwo : 50% wartości brutto FV zalicza w koszty,
    -naprawy, części : 50% kwoty netto zalicza w koszty,natomiast nie mam
    jeszcze pojęcia co robi z VAT-em.

    Wiem, że zmieniły sie przepisy, ale że aż TAK ??
    Czy to jest poprawne z punktu widzenia obowiązującego prawa?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    TT

  • 2. Data: 2014-06-17 22:49:45
    Temat: Re: Pomocy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-06-17, DCP <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Od 1 kwietnia, księgowość przeszła w firmę zewnętrzną która :
    > -paliwo : 50% wartości brutto FV zalicza w koszty,
    > -naprawy, części : 50% kwoty netto zalicza w koszty,natomiast nie mam
    > jeszcze pojęcia co robi z VAT-em.

    A nie wpadłeś na to by zapytać tą "firmę zewnętrzną"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-06-17 23:28:12
    Od: DCP <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17.06.2014 22:49, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-06-17, DCP <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A nie wpadłeś na to by zapytać tą "firmę zewnętrzną"?

    Chciałem poznać Waszą opinie w tej sprawie