  • 1. Data: 2002-09-21 10:23:46
    Temat: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    Od: e...@p...onet.pl

    pl.praca.dyskusje

    Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek

    Wiem, ze temat umowy zlecenia pojawial sie juz niejednokrotnie, jednak
    przeszukujac archiwum nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytania. Mam
    nadzieje, że ktoś z Was mi pomoze:-)

    Otoz: jestem studentem ponizej 26 roku zycia, wiec w przypadku umowy zlecenie
    nie place skladki ZUS ale co z innymi podatkami?

    1. Czy mam obowiazek placenia skladki na ub. chorobowe i ub. zdrowotne (czym
    wlasciwie te skladki roznia sie od siebie)? Zleceniodawca placi za mnie te
    skladki czy nie jest to obowiazkowe? Ile wynosza te skladki - czy jest to jakas
    okreslona suma czy jakis procent dochodu?

    2. Jak w przypadku tej umowy wyliczyc wynagrodzenie "na reke" jesli
    wynagrodzenie brutto sklada sie tylko z prowizji (zadnej podstawy) i np.
    wyniesie 2000 zl brutto??? Czy podatek dochodowy wynosi w tym przypadku 19%
    wynagrodzenia brutto??

    Pomozcie bo juz zupelnie sie w tym pogubilem!:-)

  • 2. Data: 2002-09-23 12:27:46
    Temat: Re: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

> [...]
    19%
    > wynagrodzenia brutto??
    > Pomozcie bo juz zupelnie sie w tym pogubilem!:-)

    Witam
    Jak słusznie napisałeś Twój Zleceniodawca odprowadza tylko zaliczkę na
    podatek dochodowy, nie podlegasz bowiem żadnym ubezpieczeniom społecznym z
    tytułu umowy zlecenie będąc studentem do ukończenia 26 roku życia.
    Wyliczenie Twojego wynagrodzenia z 2000 zł brutto:
    2000 zł x 20% koszty = 400 zł (koszty)
    2000 zł - 400 zł koszty = 1600 zł (podstawa do opodatkowania)
    1600 zł x 20% podatek = 320 zł (podatek)
    2000 zł - 320 zł podatek = 1680 zł (netto)

    Pozdrawiam
    Beti