  • 1. Data: 2002-09-22 11:12:05
    Temat: student i umowa zlecenie
    Od: "Aga" <c...@i...pl>

    Witam i bardzo proszę o radę:
    jestem obecnie zatrudniona w szkole państwowej w charakterze nauczycielki
    angielskiego (umowa o pracę) na 2/3 etatu. Chciałabym jednocześnie się
    zatrudnić w szkole językowej i zastanawiam się jaka umowa byłaby
    najkorzystniejsza zarówno dla mnie jak i dla mojego pracodawcy. Ponieważ
    pracodawca jest moim przyjacielem zależy mi na tym żeby poniósł jak
    najmniejsze koszta zatrudnienia mnie.Czy w takim razie jeśli jestem
    studentką istnieje jakiś sposób na ominięcie składek ZUS zawierając umowę o
    pracę bądź umowę zlecenie?
    Z góry dziękuję,
    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-09-23 20:33:54
    Temat: Re: student i umowa zlecenie
    Od: "Piotrek" <p...@g...pl>

    1. Jeśli chodzi o umowę o pracę ZUS będzie zawsze
    2. od umowy zlecenia nie będziesz płacić ZUSu pod warunkiem, że
    jesteś studentem do 26 r.ż.
    3. jeśli nie jesteś studentem do 26 r.ż. a z umowy o pracę w
    szkole masz mniej niż 760 zł (na umowie) płacisz pełen ZUS (jeśli
    > 760 zł - tylko zdrowotne)
    4. od umów o dzieło nigdy nie płaci się ZUSu

    pozdrawiam