  • 1. Data: 2005-03-09 16:41:30
    Temat: Pomóżcie - podatek VAT i cło przy imporcie
    Od: "singh" <s...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie!

    Moja sytuacja dotyczny następującego problemu:

    Kupiłem od znajomego w USA przenośny sprzęt audio w liczbie kilku sztuk. Z tego
    co wiem powinienem zapłacić 4.5% cła od przenośnego sprzętu audio. I tutaj
    zaczynają sięp problemy.

    Najpierw na cle powiedziano mi, że powinienem zapłacić 9.5% - upierałem się, że
    4.5% - poczytali, popatrzyli, zgodzili się. Idźmy dalej sprzęt został wysłany
    jako "gift", czyli darowizna - czy w takim wypadku muszę uiścić podatek VAT czy
    też w tym wypadku jestem zwolniony z VATu? Jeśli muszę już zapłacić, bez
    względu na to czy darowizna czy nie, to czy są "widełki", do wysokości których
    nie muszę płacić VATu?

    Dostałem od sprzedawcy fakturę, ale jest na niej inne (po prostu błędne)
    nazwisko i imię niż adresata, czyli mnie. Do tego na fakturze nie ma podpisu
    ani pieczątki - czy w ogóle taki dokument jest ważny w prawnym sensie? - co w
    takim razie - powinienem poprosić o przefaksowanie raz jeszcze tego dokumentu?

    Inna rzecz - na cle chcą mi oclić i oVATować sprzęt nie tylko na kwotę jego
    wartości, ale i kosztów przesyłki, które wyniosły sporo, bo $65. Czy
    rzeczywiście od tego też muszę płacić podatek?

    pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odp.

    piotr

    p.s.
    Jeśli to możliwe prosiłbym również o odp na mail:
    s...@v...net lub gg:2926665

  • 2. Data: 2005-03-09 20:05:05
    Temat: Re: Pomóżcie - podatek VAT i cło przy imporcie
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    > Inna rzecz - na cle chcą mi oclić i oVATować sprzęt nie tylko na kwotę jego
    > wartości, ale i kosztów przesyłki, które wyniosły sporo, bo $65. Czy
    > rzeczywiście od tego też muszę płacić podatek?

    Akurat tu mnie też walnęli. Więc raczej musisz :)

    TLZ

  • 3. Data: 2005-03-09 22:52:54
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    wzór jest taki:
    ((cena + transport)) x cło = Cło_do_zapłacenia
    ((cena + transport)) x (1+cło) x VAT= VAT_do_zapłacenia

    na faktury ze stanów nie wymagają podpisów i pieczątek

    Stasiek G.

  • 4. Data: 2005-03-10 22:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, singh wrote:

> [...]
    >+ względu na to czy darowizna czy nie, to czy są "widełki", do wysokości których

    IM*H*O:
    Art. 52. 1. Zwalnia się od podatku import, z zastrzeżeniem ust. 2, towarów
    umieszczonych w przesyłce wysyłanej z terytorium państwa trzeciego przez
    osobę fizyczną i przeznaczonej dla osoby fizycznej przebywającej na
    terytorium kraju, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
    1) ilość i rodzaj towarów nie wskazują na ich przeznaczenie handlowe;
    2) odbiorca nie jest obowiązany do uiszczenia opłat na rzecz nadawcy w
    związku z otrzymaniem przesyłki;
    3) przesyłki mają charakter okazjonalny.
    3. Zwolnienia od podatku, o których mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli
    wartość przesyłki nie przekracza kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej
    równowartości 45 euro.
    ----

    Widziane posty wskazywały iż towar "pozbawiony cech nowości"
    (bez pudełka "fabrycznego", gwarancji itp) bywa nieoclony - nie
    wiem czy jakieś zwolnienie jest...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)