    From: Schpakoo! <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Poreczenie pracownika za pracodawce.
    Date: Wed, 13 Jul 2005 07:39:47 +0200

    Dnia Sat, 9 Jul 2005 11:25:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisal(a):

    > Hm.... a jest wymienione w ustawie o PCC ?
    > IMHO jeśli już to w ustawie o opłacie skarbowej jest:
    > +++
    > Art. 1.
    > 1. Opłacie skarbowej podlegają:
    > [...]
    > 2) następujące dokumenty:
    > [...]
    > d) dokumenty zawierające oświadczenie woli poręczyciela.
    > ----
    Tak. To wyjasnilismy - do 2003 r. umowa poreczenia podlegala opodatkowaniu
    PCC. Po zmianie ustawy placi sie oplate skarbowa gminie.

    > IMVHO taki poręczenie nijak nie łapie się pod "dochód z umowy o pracę".
    > Jak na mój gust - albo będą to "dochody z kapitałów" art. 10.1.7
    > (niezbyt pasuje do listy z art. 17) albo "inne dochody" art. 10.1.9
    > Potraktuj posta jako przyczynek do dyskusji - ja doradcą nie jestem.

    No wlasnie. Tu w dalszym ciagu mamy problem. Jezeli potraktowac to jako
    dochod z kapitalow, to powinnismy chyba potracac podatek przy wyplacie
    comiesiecznej tego wynagrodzenia (tak jak robia to banki?). Pewnie
    rozwiazemy to w ten sposob, ze wyplacimy jednorazowo na koniec roku w
    grudniu i przynajmniej nie bedzie problemu z zaliczkami miesiecznymi.

    > A w K.C. wskazówek to traktowania wynagrodzenie za poręczenie jako
    > innej formy umowy chyba nie ma - czy to ma być "świadczenie innych
    > usług" żeby uznać iż to umowa zlecenia ? IMO nie bardzo !

    Moim zdaniem tez nie. Moye ktos jesycye cos podpowie_

    Dzieki za zabranie glosu!

    Pzdr
    --
    Schpakoo!