  • 1. Data: 2006-09-15 07:13:16
    Temat: Postanowienie US - a zmiana wytycznych MF
    Od: "zapytajnik" <...@...pl>

    Witam,

    w zeszlym roku podatkowym osiagnalem dochody zwolnione z podatku
    dochodowego - na co mam Postanowienie US (bylo moje zapytanie i US sie
    przychylil do mojego zdania). Teraz MF wydalo interpretacje, ktora jest dla
    mnie niekorzystna. Co mi grozi i jak sie moge ochronic, przynajmniej
    czesciowo przed ewentualnym zwrotem podatku?

  • 2. Data: 2006-09-15 20:26:35
    Temat: Re: Postanowienie US - a zmiana wytycznych MF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Sep 2006, zapytajnik wrote:

> [...]
    > przychylil do mojego zdania). Teraz MF wydalo interpretacje, ktora jest dla

    IMHO nic, w tym rozumieniu że "grożą" kary: płacenie podatku w przepisach
    nie jest ujęte jako "kara" więc nie stanowi "zagrożenia" (bo karami
    się zagraża, owszem).
    Ew. problem mógłby powstać w razie "karnych" postanowień - dajmy na to
    (nie dotyczy Twojego opisu) w razie jakby przepisy przewidywały odebranie
    prawa odliczenia VAT czy utratę jakiegoś uprawnienia podatkowego; NSA
    dawno temu (przed US, AFAIR) orzekł że doliczenie 30% VAT przy niektórych
    nieprawidłowościach miało cechy "kary" (choć było gdzieś tam luzem w środku
    ustawy) - przed takim czymś, czyli zapłaceniem *dodatkowego* podatku
    (a nie "normalnie należącego się", który US przez pomyłkę uznał za
    nienależny) być może by chroniło, IMO.

    > i jak sie moge ochronic, przynajmniej
    > czesciowo przed ewentualnym zwrotem podatku?

    IMO - nijak :(

    pzdr, Gotfryd