    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Postanowienie US - a zmiana wytycznych MF
    Date: Fri, 15 Sep 2006 22:26:35 +0200

    On Fri, 15 Sep 2006, zapytajnik wrote:

    > w zeszlym roku podatkowym osiagnalem dochody zwolnione z podatku
    > dochodowego - na co mam Postanowienie US (bylo moje zapytanie i US sie
    > przychylil do mojego zdania). Teraz MF wydalo interpretacje, ktora jest dla
    > mnie niekorzystna. Co mi grozi

    IMHO nic, w tym rozumieniu że "grożą" kary: płacenie podatku w przepisach
    nie jest ujęte jako "kara" więc nie stanowi "zagrożenia" (bo karami
    się zagraża, owszem).
    Ew. problem mógłby powstać w razie "karnych" postanowień - dajmy na to
    (nie dotyczy Twojego opisu) w razie jakby przepisy przewidywały odebranie
    prawa odliczenia VAT czy utratę jakiegoś uprawnienia podatkowego; NSA
    dawno temu (przed US, AFAIR) orzekł że doliczenie 30% VAT przy niektórych
    nieprawidłowościach miało cechy "kary" (choć było gdzieś tam luzem w środku
    ustawy) - przed takim czymś, czyli zapłaceniem *dodatkowego* podatku
    (a nie "normalnie należącego się", który US przez pomyłkę uznał za
    nienależny) być może by chroniło, IMO.

    > i jak sie moge ochronic, przynajmniej
    > czesciowo przed ewentualnym zwrotem podatku?

    IMO - nijak :(

    pzdr, Gotfryd