  • 1. Data: 2002-10-15 08:40:12
    Temat: Posze o pomoc - ulga budowlana
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    prosze o pomoc, poniewaz dzwonilem do 4 !!! urzedow skarbowych
    i dwa z nich maja zupelnie odmienne zdanie od pozostalych dwoch.

    Sytuacja wyglada tak:
    mieszkam i jestem zameldowany w mieszkaniu A.
    Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
    Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic
    okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.
    Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
    z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
    zameldowany) czy z adresem mieszkania B
    (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

    Pozdrawiam

    MarcinP

  • 2. Data: 2002-10-15 09:09:55
    Temat: Re: Posze o pomoc - ulga budowlana
    Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aogk94$mp8$1@news.tpi.pl...
    > [...]
    > Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
    > z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
    > zameldowany) czy z adresem mieszkania B
    > (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

    Na podstawie logicznego rozumowania (wiem ,w kontaktach z US to
    słaby argument) oraz zeszłorocznej praktyki obstawiałabym A.
    Ostatecznie adres na fakturze to jest adres _Twój_, a nie, dajmy
    na to, kuchenki. Jeśli uda Ci się namówić sprzedawcę, możesz
    napisać na rachunku "kuchenka [...] do mieszkania B" :) (wiem,
    wygląda paranoicznie, ale mnie pod groźbą nieuznania odesłano z
    rachunkiem od geodety, żeby dopisał na nim adres nieruchomości,
    hy hy; zaś rachunku za operat ewidencyjny nie uznano mi w ogóle,
    gdyż pani w urzędzie stwierdziła, że nie wie, co to jest
    "wyp.pier.dz"*, a pani w starostwie stwierdziła, że nie ma
    możliwości innego sformułowania na rachunku, bo to pisze
    komputer :)

    Pozdrawiam i życzę miłej współpracy z urzędem skarbowym :)

    Hanka

    *) Wypis dla pierwszej działki :)

    P.S. Nie baw się telefony. Wysmaruj pismo do swojego urzędu z
    prośbą o interpretację przepisów prawa - w ciągu trzydziestu dni
    otrzymasz jasną, klarowną i zobowiązującą opinię US. Wtedy już
    nie ma, że pani urzędnik nie wie.
    --
    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek

  • 3. Data: 2002-10-15 10:07:13
    Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...com>

> [...]
    > okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.
    > Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
    > z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem

    Fakturę VAT bierzesz z adresem zamieszkania (a zameldowany możesz być
    jeszcze gdzieś indziej) i taki adres będzie też w twoim zeznaniu podatkowym,
    które składasz w US odpowiednim do miejsca zamieszkania. Materiały kupujesz
    na mieszkanie, do którego masz tytuł prawny i ten będziesz musiał okazać w
    US w razie kontroli. Takich mieszkań możesz mieć zresztą wiele (ale tylko
    jedną ulgę remontową w okresie 2000-2002 na te wszystkie mieszkania).
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2002-10-15 10:13:24
    Temat: Odp: Posze o pomoc - ulga budowlana
    Od: "Milosz" <m...@h...pl>

    Użytkownik Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aoglcp$1ese$...@n...ipartners.pl...
    > Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:aogk94$mp8$1@news.tpi.pl...

    Ja będąc w identycznej sytuacji brałem na B. Ustawa mówi wyrażnie o
    posiadaniu tytułu prawnego do lokalu a zameldowanie żadnym tytułem nie jest.
    Bez znaczenia jest jest też fakt że np w dniu składania zeznania będziesz
    ciągle zameldowany w A. Nawiasem mówiąc możesz być właścicielem wielu
    mieszkań w każdym coś remontować a być zameldowanym jeszcze gdzieś indziej.
    Istotny jest tylko tytuł prawny i limit

  • 5. Data: 2002-10-15 10:42:24
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciągle zameldowany w A. Nawiasem mówiąc możesz być właścicielem wielu
    > mieszkań w każdym coś remontować a być zameldowanym jeszcze gdzieś

    Jasne, tylko moim zdaniem, umieszczenie adresu sluzy 2 celom:
    1) identyfikacji podatnika
    2) ewentualnej korenspondencji

    Przeciez jaki sens (gdybym mial 3 domy) jest dolaczanie do jednego
    zeznania podatkowego 3 rachunkow z trzema roznymi adresami
    (bo moglem wymienic po jednym oknie w kazdym z mieszkan).

    Posiadanie tytulu prawnego, tzn musisz miec akt notarialny, a co z adresem.

    Jak juz wspominalem 2 urzedy twierdza, ze adres zameldowania, dwa ze
    adres na ktory kupuje sie "fanty" a dzwoniac do jeszcze jednego dowiedzialem
    sie, ze dla nich to nie ma zadnego znaczenia na jaki adres, bo oni i tak
    w razie co to chca akt notarialny.

    pozdrawiam

    MarcinP

  • 6. Data: 2002-10-15 11:17:18
    Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl>

    MarcinP wrote:

> [...]
    > okna i kuchenke gazowa do mieszkania B.
    > Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
    > z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem

    Według prawnika z INFORU rachunek musi być wystawiony z adresem, gdzie
    dany sprzęt będzie zamontowany. Jednocześnie trzeba być w tym miejscu
    zameldowanym.

    Pozdrawiam
    Magda M

  • 7. Data: 2002-10-15 11:31:39
    Od: "Pajacyk" <l...@w...pl>

> [...]
    > Przed miesiacem kupilem mieszkanie B (tytul wlasnosci).
    > Chce skorzystac z malej ulgi budowlanej i wymienic

    Art. 27a. pdof pkt. 1. 1) poniósł wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe,
    przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu
    prawnego lokalu mieszkalnego

    więc wystarczy ci akt notarialny bądź np. przydział ze spółdzielni
    mieszkaniowej lub umowa najmu, meldunek nie jest potrzebny

    > Rachunek .....

    Art. 27a. pdof pkt. 6.Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala
    się na podstawie ...... faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika
    podatku od towarów i
    usług nie korzystającego ze zwolnienia z tego podatku

    > Rachunek w sklepie wystawiany na mnie ma byc
    > z adresem mieszkania A (czyli tam gdzie jestem
    > zameldowany) czy z adresem mieszkania B
    > (czyli tam gdzie ten sprzet pojedzie).

    Zgodnie z art. 35 ustawy o VAT na fakturze podaje się adres sprzedawcy, więc
    teoretycznie można by podać albo A albo B. Jednakże polskie przepisy
    meldunkowe, z tego co mi wiadomo, odnosi się do adresu zameldowania jako
    adresu zamieszkania (nieznane w innych krajach) trzymałbym się raczej adresu
    A na fakturach.

    Pamiętaj o wyższym limicie ulgi w związku z zakupem kuchenki. A jak ci
    zabraknie limitu, to zaczekaj z częścią zakupów do przyszłego roku, będzie
    nowa ulga.

    Jacek