  • 1. Data: 2003-02-05 19:58:13
    Temat: Powitanie i zapytanie.
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Witam.

    Ponieważ jestem tu po raz pierwszy, to chciałem się przedstawić i poprosić o
    pomoc w pewnej sprawie.

    Mam na imię Tomek i jestem z Wrocławia. Mam mały zakład szewski i jestem
    przy okazji rzeczoznawcą ds obuwnictwa.

    Dziś zasubskybowałem tę grupę, bo szukałem odpowiedzi na nurtujące mnie
    pytania.
    Zajrzałem wpierw do googli i ściągnąłem ponad 300 wątków, w których
    pojawiało się PCC.
    Juz je przejrzałem i wiem, że po sprzedaży auta nabywca składa w US
    deklarację PCC-1, do której zbywca musi podać swoje dane do wymaganych
    rubryk i deklarację podpisać.
    Znalazłem nawet taki głos, gdzie ktoś przekonywał, że obie strony składają,
    ale to chyba nieprawda, bo z tyłu deklaracji napisano, że strony składają
    jedną deklarację.

    W umowie sprzedaży samochodu jest, że podatek płaci nabywca. Więc to on musi
    złożyć formularz PCC w US, bo inaczej nie przerejestruje auta.

    I mam trywialne pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:
    - skoro to tylko nabywca składa taki formularz, to zbywca nie potrzebuje
    posiadać kopii?
    - a jesli potrzebuje, to co, jeśli nabywca nie zechce się takiej kopii
    potwierdzonej przez US przekazać zbywcy? Też ma złożyć w US taki egzemplarz?

    Dziekuję z góry za ewentualne głosy w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Tomasz Ostrowicz

  • 2. Data: 2003-02-05 20:07:15
    Temat: Re: Powitanie i zapytanie.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik modina napisał:

    > Znalazłem nawet taki głos, gdzie ktoś przekonywał, że obie strony składają,
    > ale to chyba nieprawda, bo z tyłu deklaracji napisano, że strony składają
    > jedną deklarację.

    Owszem, OBIE strony składaja JEDNA deklaracje. Wspólnie.
    I nie chodzi tu o to że obaj ida do US z ta deklaracja (każdy za dwa
    rogi trzyma?) ale o to że za złożenie tej deklaracji odpowiedzialni sa
    obaj. I jak sie nie dogadaja, to obaj oberwą.

    > W umowie sprzedaży samochodu jest, że podatek płaci nabywca. Więc to on musi
    > złożyć formularz PCC w US, bo inaczej nie przerejestruje auta.
    Owszem, na ogół PCC płaci nabywca, jemu tez bardziej potrzebny jest
    dowód że zapłacił PCC, jednak podatek od czynności cywilnoprawnych płaci
    sie "solidarnie".
    Oznacza to że urzędu skarbowego nie interesuje kto go fizycznie zapłaci
    - strony maja sie same dogadac a w razie kiedy obowiązek nie zostanie
    dopełniony naleznośc zostanie ściągnieta od tego kto jest bliżej / ma
    tłusciejsze konto bo umowa cywilnoprawna organów podatkowych nie wiąże.
    US mówi "płaci, a ze się inaczej umówiłes, to sobie na drodze cywilnej
    od drugiej strony ściągnij, nas to nie obchodzi".
    I niestety, US jest tu jak najbardziej w prawie.

    > I mam trywialne pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem:
    > - skoro to tylko nabywca składa taki formularz, to zbywca nie potrzebuje
    > posiadać kopii?
    Generalnie nie potrzebuje.

    > - a jesli potrzebuje, to co, jeśli nabywca nie zechce się takiej kopii
    > potwierdzonej przez US przekazać zbywcy? Też ma złożyć w US taki egzemplarz?
    Mozna zrobić deklarację w 3 egzemplarzach, w US bez problemu podbija 2
    kopie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk