  • 1. Data: 2003-02-05 22:18:03
    Temat: sprzedaz mieszkania i zakup innego
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Bylabym wdzieczna za pomoc w nastepujacej sprawie. W grudniu 2002 roku
    sprzedalam mieszkanie, ktore nabylam 4 lata wczesniej. W zwiazku z tym
    zlozylam do US oswiadczenie, ze pieniadze uzyskane ze sprzedazy przeznacze
    na inne cele mieszkaniowe. Problem w tym, ze inne mieszkanie kupilam 2
    miesiace wczesniej tzn. w pazdzierniku. Zastanawiam sie teraz czy mozna
    uznac, ze pieniadze uzyskane ze sprzedazy mieszkania juz po zakupieniu
    innego mieszkania zostaly przeznaczone zgodnie ze zlozonym oswiadczeniem na
    inne cele mieszkaniowe?
    wiem, ze bardzo zawile to brzmi, ale bede bardzo wdzieczna za pomoc.
    pozdrawiam Maja

  • 2. Data: 2003-02-05 23:18:59
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania i zakup innego
    Od: f...@p...onet.pl

    >Witam. US raczej Ci tego nie uzna, no chyba ,ze kupisz teraz jeszcze jedno
    mieszkanie.Skoro kupilas mieszkanie w pazdzierniku to znaczy ,ze pieniadze na
    jego zakup nie pochodza ze sprzedazy mieszkania w grudniu. Ja mialam podobna
    sytuacje,zakup i sprzedaz byl w lipcu , tyle ,ze kupilam nowe przed 10 a
    swoje sprzedalam po 15 lipca...doslownie kilka dni roznicy. US w Gdyni nie
    uznal mi ,ze pieniadze ze sprzedazy starego przeznaczylam na zakup nowego.
    No i musialam zaplacic troche grosza. To ktore sprzedalam tez mialam 4 lata ,
    i by uniknac podatku nie powinnam go sprzedawac przed uplywem 5 lat od zakupu.
    Ale tego wszystkiego sie dowiedzialam ,gdy bylo juz za pozno by odkrecic
    sprawe i nie placic tyle podatku.
    Pozdro.Gosia

  • 3. Data: 2003-02-06 07:24:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maja napisał:
> [...]
    > innego mieszkania zostaly przeznaczone zgodnie ze zlozonym oswiadczeniem na

    Jest jedna furtka, od niedawna mamy taki oto przepis w ustawie o PDOF:
    Art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. e
    " Wolne od podatku dochodowego są: [....]
    [...] przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c): [...]

    e) w części wydatkowanej na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych na
    cele, o których mowa w lit. a) [zakup mieszkania, domu, budowa, itp.
    itd], w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej
    mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również
    na spłatę kredytu lub pożyczki zaciągniętych przed dniem uzyskania tych
    przychodów, nie wcześniej jednak niż 24 miesiące przed tym dniem,"

    Przepis ma juz parę miesięcy, o ile dobrze pamietam to funkcjonował juz
    w październiku.

    A więc jeżeli kupiłaś nowe mieszkanie biorąc pozyczkę lub kredyt a
    sprzedając stare mieszkanie pieniadze przeznaczysz na spłatę zadłużenia
    które powstało nie wczesniej niż 24 miesiące przed zakupem nowego
    mieszkania, to masz sprawe z głowy.
    Niestety w innym wypadku podatek musisz zapłacić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-06 09:11:14
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszkania, to masz sprawe z głowy.
    > Niestety w innym wypadku podatek musisz zapłacić.

    Tak sie sklada, ze naprawde pozyczylam pieniadze na zakup tego nowego
    mieszkania ale od prywatnej osoby. Czy to moze sie "liczyc"?
    Maja

  • 5. Data: 2003-02-06 09:24:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maja" [...]

    > Tak sie sklada, ze naprawde pozyczylam pieniadze na zakup tego nowego
    > mieszkania ale od prywatnej osoby. Czy to moze sie "liczyc"?
    > Maja

    A PCC zlozone ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-02-06 17:31:09
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    > A PCC zlozone ?
    >
    > Boguslaw

    NIE :-((((
    Maja

  • 7. Data: 2003-02-06 18:08:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maja napisał:

    > Tak sie sklada, ze naprawde pozyczylam pieniadze na zakup tego nowego
    > mieszkania ale od prywatnej osoby. Czy to moze sie "liczyc"?

    Nie da się zaliczyc, musi byc bank albo SKOK, nic innego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-02-07 20:54:42
    Od: "Maja" <r...@p...onet.pl>

    > Nie da się zaliczyc, musi byc bank albo SKOK, nic innego.
    >
    > Maddy

    Dzieki za pomoc.
    Maja