  • 1. Data: 2010-06-10 06:46:57
    Temat: Powódź i Vat
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Oglądałem rano reportaż z rejonów powodziowych, gdzie przedsiębiorca
    prowadzący sklep spożywczy stracił towar na skutek powodzi, a mimo to
    musi odprowadzić od niego Vat.
    Przedsiębiorca stracił ten towar, wiec nie sprzeda go i w związku z
    tym nie będzie miał środków nawet na zakup nowego towaru, nie
    wspominając juz o podatkach.
    Czy dla takich ludzi jest możliwy inny wariant, niż zostanie
    przestępcą skarbowym?

  • 2. Data: 2010-06-10 07:49:38
    Temat: Re: Powódź i Vat
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-06-2010 o 08:46:57 VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

    > Czy dla takich ludzi jest możliwy inny wariant, niż zostanie
    > przestępcą skarbowym?

    Zapewne zostanie przestępcą gospodarczym (fałszowanie dokumentów) ...

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-06-10 12:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2010, VoyteG wrote:

    > Oglądałem rano reportaż z rejonów powodziowych, gdzie przedsiębiorca
    > prowadzący sklep spożywczy stracił towar na skutek powodzi, a mimo to
    > musi odprowadzić od niego Vat.

    Można wiedzieć z jakiej paki niby?
    Utrata towaru w wyniku działania siły wyższej nijak nie ma cech "wydania".
    Kto wystąpił z tezą że należy się VAT i dlaczego?

    > Przedsiębiorca stracił ten towar, wiec nie sprzeda go

    No.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-06-10 13:19:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Można wiedzieć z jakiej paki niby?
    > Utrata towaru w wyniku działania siły wyższej nijak nie ma cech "wydania".

    Dostawy, Gotfrydzie, opodatkowana jest dostawa :-)
    Ale oczywiście utrata towaru dostawą nie jest.

    > Kto wystąpił z tezą że należy się VAT i dlaczego?

    Ja mam podejrzenie dlaczego.

    A mianowicie jest taka tabloidowa tendencja, której czasem poddają się i
    bardziej poważni dziennikarze, żeby dla wzbudzenia współczucia jeszcze
    trochę ubarwić nieszczęście.

    Jak to od razy bardziej dramatycznie wygląda - "popatrzcie, nie dość, że
    stracili wszystko to jeszcze ten bezduszny Urząd Skarbowy ich kroi..."
    Kupa luda straciła wszystko w powodzi więc to się "opatrzyło" - a tu
    biedny przedsiębiorca musi jeszcze od tej straty podatek zapłacić.
    I już publika dostaje nowy bodziec do współczucia poszkodowanym i
    oburzenia na "władze"

    Ewentualnie jakiś przedsiębiorca niedoinformowany albo ze złej woli tak
    się żalił do jakiejś kamery i poszło w Polskę.

    Trochę jak z tym piekarzem co o dawał biednym i za to go niby Us puścił
    z torbami, ale jak się później okazało, dla biednych szły "fistaszki",
    większość zatrzymywał jednak dla siebie.

    Radio Erewań wiecznie żywe.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-06-10 19:32:46
    Od: <s...@a...pl>

    > Ja mam podejrzenie dlaczego.

    A może któryś przedsiębiorca powiedział, że ma wszystko zniszczone, więc odda to
    ludziom, bo i tak nie sprzeda. A może komuś się przyda? Urzędnik US słysząc zaś
    to od razu mógł wtrącić, że od takiego oddania to VAT się należy.

    Dziennikarz, nie wyjaśniając co i jak, od razu puścił w świat tylko drugą część
    informacji.