  • 1. Data: 2002-09-01 15:22:36
    Temat: Powrót towaru do kraju w wyniku reklamacji - sprzedaż w kraju
    Od: "Dorota" <d...@p...fm>

    Witam
    Jakies dwa lata temu zakupilam dysk twardy w Wawie. Ze wzgledu na to, ze
    firma przestala istniec reklamacje musialam zalatwiac bezposrednio u
    producenta.
    Wyslalam wiec dysk do Holandi w celu usuniecia awarii w ramach reklamacji
    producenta (3 lata).

    Kilka dni temu dostalam telefon z Agencji Celnej FedEx (Wawa) o nadejsciu
    przesylki kurierskiej z
    przesylka dla mnie. Poinformowano mnie, ze bede musiala zaplacic 18 zl za
    znaczki skarbowe
    w celu potwierdzenia upowaznienia dla nich, oraz zaplaceniu podatku VAT od
    wartosci przesylki
    oraz koszty przesylki z agencji do mojej miejscowosci.

    W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1 Czy faktycznie musze placic 18 zl na upowaznienia dla tej firmy
    2 Czy slusznie jest naliczany podatek VAT - w koncu za ten dysk juz kiedys
    VAT placilam
    3 Dlaczego musze zaplacic koszty przesylki z Agencji do mojej miejscowosci
    skoro przesylka
    kierowana byla do mnie, a ja nie mieszkam w Wawie

    PS. Posiadam karte gwarancyjna dysku oraz potwierdzenie nadania przesylki
    poczta 4 tyg. temu
    do serwisu producenta w Holandii z napisem " Dysk twardy - naprawa u
    producenta"
    Na karcie gwarancyjnej jest numer seryjny dysku zgodny z faktura
    wystawiona z serwisu.
    W fakturze tej jest zapis, ze dysk zostal naprawiony w ramach
    gwarancji,
    wartosc przesylki 69$, koszt do zaplaty 0$.

  • 2. Data: 2002-09-01 21:44:20
    Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>

    Witam,
    niestety nie potrafię udzielic odpowiedzi na Twoje pytanie, ale
    zainteresowała mnie Twoja sprawa, ponieważ mam podobny problem.

    Czy zechciałabyś odpowiedzieć na dwa pytania:

    1. Czy chodzi o TCH ?
    2. Czy wysyłałaś na swój koszt czy ich ?
    Jeżeli na Twój koszt to czy można wiedziec ile to kosztowało ? Reseller
    który sprzedał dyski ściągnięgnięte wscześniej z TCH wykręca się od
    gwarancji producenta, mówiąc że nikt z pozostałych dystrybutorów
    (którzy teoretycznie przejęli obowiązek gwarancyjny na mocy umowy
    z producentem) nie chce się tym zająć a koszt wysyłki przekracza
    wartość dysków. W moim przypadku chodzi o Seagate'y i IBM-y.

    pozdrowienia,
    Bartek.

  • 3. Data: 2002-09-01 23:51:21
    Od: "Dorota" <d...@p...fm>

    > 1. Czy chodzi o TCH ?
    Nie

    > 2. Czy wysyłałaś na swój koszt czy ich ?
    Na swoj.

    > Jeżeli na Twój koszt to czy można wiedziec ile to kosztowało ?
    Przesylka zwykla 56 zl (lotnicza 65 zl)

    > W moim przypadku chodzi o Seagate'y i IBM-y.
    Moj dysk to Seagate. Dla osoby prowadzacych firmy komputerowe
    reklamacje tych dyskow zalatwia rowniez ABC Data za oplata
    50 zl netto. Trzeba byc jednak ich klientem.

    pozdrawiam Dora

  • 4. Data: 2002-09-02 00:50:38
    Od: "Bartłomiej Mełnicki" <b...@n...com>

> [...]
    > reklamacje tych dyskow zalatwia rowniez ABC Data za oplata
    > 50 zl netto. Trzeba byc jednak ich klientem.

    dzięki wielkie, pozdrowienia,
    Bartek