  • 1. Data: 2005-08-24 18:56:42
    Temat: Powstanie zobowiąznia podatkowego w PIT-5
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Witam,
    mam pytanie: kiedy powstaje zobowiązanie podatkowe w PIT-5 za miesiąc maj
    2005 roku:
    1) z dniem 20 czerwca 2005 roku (czyli w terminie złożenia deklaracji)
    2) z dniem 31 maja 2005 roku (czyli z ostatnim dniem miesiąca, za który
    składana jest deklaracja)?

    I jak "zobowiązanie podatkowe" ma się do "obowiązku podatkowego"? Czy
    "obowiązek podatkowy" też powstaje?

    Z góry dziękuję za sugestie
    tomek

  • 2. Data: 2005-08-25 07:22:27
    Temat: Re: Powstanie zobowiąznia podatkowego w PIT-5
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam pytanie: kiedy powstaje zobowiązanie podatkowe w PIT-5 za miesiąc maj
    > 2005 roku:
    > 1) z dniem 20 czerwca 2005 roku (czyli w terminie złożenia deklaracji)
    Tak, z tym dniem.

    > 2) z dniem 31 maja 2005 roku (czyli z ostatnim dniem miesiąca, za który
    > składana jest deklaracja)?
    >
    > I jak "zobowiązanie podatkowe" ma się do "obowiązku podatkowego"? Czy
    > "obowiązek podatkowy" też powstaje?

    Obowiązek podatkowy istnieje cały czas i obowiązuje całe społeczeństwo ;-) :
    czyli jest to obowiązek uiszczenia odpowiedniego podatku w odpowiednim
    terminie w przypadku zaistnienia sytuacji, która generuje podatek.

    A zobowiązanie podatkowe - to jest kwota podatku do zapłacenia wynikająca z
    obowiązku podatkowego.

    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński