  • 1. Data: 2005-08-24 12:18:03
    Temat: ulga remontowa - proszę o info
    Od: "d_pablo" <d...@o...pl>

    Witam wszystkich i serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc.

    W lipcu 2005 r. kupiłem mieszkanie od dewelopera, które wymaga ode mnie
    drobnych prac wykończeniowych. W związku z tym chciałbym poniesione wydatki
    odliczyć od podatku w zeznaniu za 2005 r. (PIT D)
    Z uwagi na wysokość poniesionych wydatków mam obawy, iż "nie zmieszczę się"
    w kwocie zaliczek pobranych przez płatnika (zaliczki pobrane bedą niższe niż
    kwota wynikająca z faktur Vat).
    Czy bedę mógł odliczyć pozostałą część od podatku w rozliczeniu rocznym za
    2006 r. ?

    Za udzieloną pomoc serdecznie dziękuje

  • 2. Data: 2005-08-24 15:52:17
    Temat: Re: ulga remontowa - proszę o info
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "d_pablo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwota wynikająca z faktur Vat).
    > Czy bedę mógł odliczyć pozostałą część od podatku w rozliczeniu rocznym za

    Tak. Oczywiście w PIT za 2005 pisze się całą kwotę, a póżniej w dalszej
    części wpisuje się ile zostało do odliczenia w latach następnych.

  • 3. Data: 2005-08-24 16:59:35
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > niższe niż
    > kwota wynikająca z faktur Vat).
    > Czy bedę mógł odliczyć pozostałą część od podatku w rozliczeniu

    Niestety, nie bedziesz mogl.

    marekz

  • 4. Data: 2005-08-25 11:10:22
    Od: "d_pablo" <d...@o...pl>

    dlaczego ?
    a co z częścią nie odliczoną ?

  • 5. Data: 2005-08-25 11:34:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > dlaczego ?
    > a co z częścią nie odliczoną ?

    Czesc nieodliczona przepadnie bezpowrotnie. Limit ulgi jest do
    wykorzystania w latach 2003-2005, potem ulga wygasa (nawet gdyby byl
    nowy cykl, i tak by Ci to nic nie dalo). Jesli wiec mozesz jeszcze
    miec cos taniej "bez rachunku" to warto.

    marekz

  • 6. Data: 2005-08-25 11:54:44
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Użytkownik "d_pablo" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czesc nieodliczona przepadnie bezpowrotnie. Limit ulgi jest do
    > wykorzystania w latach 2003-2005, potem ulga wygasa

    Co IMHO wcale nie oznacza, że część nieodliczona mu przepadnie. Bedzie miał
    prawo rozliczyć ją w zeznaniach za następne lata. Ważne jest moment zakupu,
    czyli do końca 2005 i żeby mieścil się w limitach 567 zł do 24 kzł z
    ogonkiem ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-08-25 15:53:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik my way <y...@s...tlen.pl>
    w wiadomości <news:dekbiq$7h3$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]

    > prawo rozliczyć ją w zeznaniach za następne lata. Ważne jest moment zakupu,
    > czyli do końca 2005 i żeby mieścil się w limitach 567 zł do 24 kzł z

    ?

    Już tak pita rocznego za 2006 przygotują, że nie będzie gdzie wpisać... ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2005-08-25 17:09:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    'Tom N' wrote:
    > ?
    >
    > Już tak pita rocznego za 2006 przygotują, że nie będzie gdzie wpisać... ;)

    Myślę, ze to jest rozwiazanie, jak da sie wpisac, to znaczy, że można.
    Jak się nie da, to znaczy, że nie można.

    Z tego co pamiętam, to nie można było przenośić tej ulgi na kolejny
    3-letni okres, nawet jak się nie miało z czego odliczyć.
    Czyli wg. mojej opinii, to czego nie da się odlczyć teraz przepadnie.

  • 9. Data: 2005-08-26 04:16:28
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik 'Tom N' napisał:

    > Już tak pita rocznego za 2006 przygotują, że nie będzie gdzie wpisać... ;)

    No popatrz, a w Picie za 2004 było miejsce na wpisanie odliczeń od
    dochodu, z tytułu tzw. dużej ulgi budowlanej, która przestała
    obowiązywać ZTCP 31.12.1996.

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 10. Data: 2005-08-26 05:09:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Tomasz Staszewski <t...@p...fm>
    w wiadomości <news:430E978B.10702@poczta.fm> wstukał:

    > No popatrz, a w Picie za 2004 było miejsce na wpisanie odliczeń od
    > dochodu, z tytułu tzw. dużej ulgi budowlanej, która przestała
    > obowiązywać ZTCP 31.12.1996.

    I co w tym dziwnego? W tym roku nie będzie już tego miejsca ;P

    Było (i będzie za 2005) miejsce na odliczenie "remontu", (ulga zlikwidowana
    od 2004). Jak widać sama likwidacja jeszcze nic nie oznacza :), a to, że
    miejsce w picie było nie implikuje, że za rok będzie dalej ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]