  • 1. Data: 2005-08-24 12:49:28
    Temat: kpir - ksiegowanie bankowych przelewow internetowych
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    Witam

    mam dzialalnosc gospodarcza, prowadze kpir, wiekszosc oplat czy zaplat
    wykonuje przez internet korzystajac z bankowosci elektronicznej (konkretnie
    Pekao24 Internet Banku Pekao SA). Pytanie moje jest takie - zalozmy, ze
    przelewam na konto ZUS co miesiac skladke na ubezpieczenia. Jaki dokument
    (tu nie dostaje kopi blankietu przelewu - jak to sie dzieje np. przy
    placeniu na poczcie) musze zachowac aby w mojej kpir nikogo z potencjalnie
    kontrolujacych nie "raziły" takie przelewy. Chodzi mi mianowicie jakie
    powinien spelniac warunek dokument potwierdzajacy wykonanie przelewu
    (poniesionego kosztu).

    --

    - - -

    Pozdrawiam,
    Cacup @ Pzykko Dizzko

    e-mail: c...@s...pam.szczecin.pl | c...@s...ams.edu.pl
    url: pzykko.prv.pl | cacup.prv.pl | pzykkofm.prv.pl
    gg: 7213767 | skype: cacupik

  • 2. Data: 2005-08-24 14:36:35
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > kontrolujacych nie "raziły" takie przelewy. Chodzi mi mianowicie jakie
    > powinien spelniac warunek dokument potwierdzajacy wykonanie przelewu

    Nawet w bankowości internetowej istnieje coś takiego jak potwierdzenie
    operacji i wyciąg z rachunku dostępne w formie elektronicznej w każdym
    momencie jak również w formie papierowej (według dyspozycji - raz w
    miesiącu,raz w tygodniu itp.)I nie martw się kontrolujący akceptują
    elektroniczne potwierdzenie przelewu przedstawione jako dowód a w
    uzasadnionych przypadkach potwierdzają za zgodność w banku.Jeśli elektroniczne
    potwierdzenie jest fałszywe - idziesz do kicia.Powodzenia-Kriss

  • 3. Data: 2005-08-24 16:25:51
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    ja prosze w banku o wydruk z pieczecia banku. co prawda jest to seria
    niezrozumialych dla mnie w wiekszosci cyfr i znakow, ale widac date, kwote &
    numer konta. wydaje sie ze to wystarczy?

  • 4. Data: 2005-08-25 15:43:32
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 24 Aug 2005 18:25:51 +0200, w <dei74e$stg$1@atlantis.news.tpi.pl>, "cacup"
    <c...@n...stud.pam.szczecin.pl> napisał(-a):

    > ja prosze w banku o wydruk z pieczecia banku. co prawda jest to seria
    > niezrozumialych dla mnie w wiekszosci cyfr i znakow, ale widac date, kwote &
    > numer konta. wydaje sie ze to wystarczy?

    A po co? Nie możesz wydrukować potwierdzenia? Chyba ten bank ma taką możliwość?

  • 5. Data: 2005-08-25 17:06:28
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    swego czasu mialem w bsk online taka funkcje ktorza wyrzucala pdf z
    potwierdzeniem, z adnotacja ponizej, ze jest to dokument, ktory nie musi byc
    opieczetowany pieczecia banku i jest wiazacy (cos w tym stylu).

    w pekao 24 tego nie ma, niestety - wywala po prostu pdf, w ktorym jest
    napisane: kto przelewa i gdzie, jaka kwota i jakim tytulem i kiedy. to
    wystarczy, zadnej pieczeci banku, nic?

  • 6. Data: 2005-08-26 04:18:28
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik cacup napisał:

> [...]
    >
    > w pekao 24 tego nie ma, niestety - wywala po prostu pdf, w ktorym jest
    > napisane: kto przelewa i gdzie, jaka kwota i jakim tytulem i kiedy. to

    Czasami będziesz tylko musiał być wystarczająco asertywny. Tylko żeby
    kiedyś nie okazało się, że ten dokument nie ma pokrycia w
    rzeczywistości, bo będzie krucho...

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 7. Data: 2005-08-26 06:40:33
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    > Czasami będziesz tylko musiał być wystarczająco asertywny.

    nie rozumiem

    > Tylko żeby kiedyś nie okazało się, że ten dokument nie ma pokrycia w
    > rzeczywistości, bo będzie krucho...

    wszystko jest uczciwie i w porzadku.

  • 8. Data: 2005-08-26 08:32:58
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    o, znalazlem. na wydruku z pekao24 jest tak napisane:

    "Niniejszy wydruk nie ma charakteru wyciagu i nie stanowi podstawy do
    zgloszenia reklamacji"

  • 9. Data: 2005-08-26 09:52:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, cacup wrote:
    [...do Tomasza...]

    > nie rozumiem

    Co tu rozumieć ?
    Jeśli ty, jako prowadzący DG i podatnik sam masz chęć na "papier
    z pieczątką" to wysoce prawdopodobne jest iż jakiś zbieracz
    makulatury - czy to u twojego kontrahenta czy jakiś urzędnik
    w państwowym urzędzie - również nabierze chęci na "papier
    z pieczątką". "Bo wie Pan tu pieczątki nie ma. Pan przyniesie
    taki z pieczątką".
    Więc będzie trzeba rozpatrzeć powiedzenie: "NIE" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-08-26 11:08:13
    Od: "K.K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości
    > o, znalazlem. na wydruku z pekao24 jest tak napisane:
    >
    > "Niniejszy wydruk nie ma charakteru wyciagu i nie stanowi podstawy do
    > zgloszenia reklamacji"

    Nie stanowi podstawy do zgłoszenia reklamacji w banku. Chyba nie o to
    chodzi.
    Otwórz sobie stronę http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php
    W ostatnim polu "Sygnatura" wpisz;
    OG-005/110/KW/415/32/03
    Kliknij w znaczek "Szukaj" i rozwiń tekst klikając w podobny znaczek.
    Przeczytaj też punkt 3 na stronie;
    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1361