  • 1. Data: 2008-01-19 13:46:17
    Temat: trzymanie pitów
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    Ile lat należy przetrzymywać PITy, faktury, rachunki z rocznych rozliczeń
    dla osób fizycznych? A dokumenty z tzw. KASY MIESZKANIOWEJ ?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2008-01-19 18:34:56
    Temat: Re: trzymanie pitów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Gębala wrote:
    > Ile lat należy przetrzymywać PITy, faktury, rachunki z rocznych rozliczeń
    > dla osób fizycznych? A dokumenty z tzw. KASY MIESZKANIOWEJ ?

    5 lat od konca roku, w którym składałeś zeznanie. czyli w praktyce 6
    teraz można wyrzucic pity za 2001

  • 3. Data: 2008-01-20 20:01:49
    Od: Rafal <r...@p...net>

    Dnia 19-01-2008 o 19:34:56 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > 5 lat od konca roku, w którym składałeś zeznanie. czyli w praktyce 6
    > teraz można wyrzucic pity za 2001

    jak ty to liczysz...
    2002 2003 2004 2005 2006 to jest chyba juz 5 lat trzymania akt
    na koniec 2007 wyrzucasz 2002

  • 4. Data: 2008-01-20 20:06:37
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Rafal pisze:

    > jak ty to liczysz...
    > 2002 2003 2004 2005 2006 to jest chyba juz 5 lat trzymania akt
    > na koniec 2007 wyrzucasz 2002

    Pięc lat od końca roku, w którym składało się pit. Za 2001 był składany
    w 2002, więc pięć lat od końca 2002 upłynęło 20 dni temu :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-01-20 20:45:46
    Od: Rafal <r...@p...net>

    Dnia 20-01-2008 o 21:06:37 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Pięc lat od końca roku, w którym składało się pit. Za 2001 był składany
    > w 2002, więc pięć lat od końca 2002 upłynęło 20 dni temu :)

    no dobra pity roczne tak
    ale rachunki ? czyli np ksiegowosc z Dg tez ?

    liczy sie okres za ktory jest rolziczenie czy data stempla.. jak data
    stempla to troche bez logiki jak dla mnie

  • 6. Data: 2008-01-20 21:15:14
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Rafal pisze:

    > no dobra pity roczne tak
    > ale rachunki ? czyli np ksiegowosc z Dg tez ?
    >
    > liczy sie okres za ktory jest rolziczenie czy data stempla.. jak data
    > stempla to troche bez logiki jak dla mnie

    Skoro pity roczne tak, to wraz z nimi wszystkie dokumenty, na podstawie
    których te pity powstały, a więc dla powyższego przykładu od początku
    2001 roku, bo jak inaczej ewentualna kontrola ma sprawdzić, czy ten pit
    wawiera poprawne dane? Jeśli ten 2001 był kolejnym rokiem amotryzacji
    jakiegoś środka trwałego kupionego parę lat wcześniej, to jego faktura
    zakupu, pomimo że dużo starsza, też by się przydała jako podstawa takich
    a nie innych odpisów :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2008-01-21 08:51:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ajt pisze:

    > Pięc lat od końca roku, w którym składało się pit. Za 2001 był składany
    > w 2002, więc pięć lat od końca 2002 upłynęło 20 dni temu :)

    A za rok przychodzi kontrola i dowiadujesz się, że 2 2004r. bieg
    przedawnienia uległ zawieszeniu na czas uzyskania informacji od organów
    innego państwa. 5-6 lat to zdecydowanie za krótko. Minimum 8 lat, a
    najlepiej dożywotnio :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz