  • 1. Data: 2008-06-18 22:35:16
    Temat: motocykl na firmę a jednorazowa amortyzacja
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    witajcie,

    kupiłem w maju motocykl na firmę, wartość 15 tys. (faktura vat-marża
    niestety :(((
    odliczam całość w maju?
    jaka jest wasza opinia dot. vatu od benzyny?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-06-18 22:57:43
    Temat: Re: motocykl na firmę a jednorazowa amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2008, bokomaru wrote:

    > witajcie,
    >
    > kupiłem w maju motocykl na firmę, wartość 15 tys. (faktura vat-marża niestety
    > :(((

    Czy to jest "osobowy pojazd samochodowy"?
    Wydawało mi się, że taka była interpretacja.
    (a to by oznaczało że bez "pomocy publicznej" i VATu od benzyny)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-18 23:32:30
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Czy to jest "osobowy pojazd samochodowy"?
    > Wydawało mi się, że taka była interpretacja.

    no wlasnie ta interpretacja jest cienka.
    co prawda jest orzeczenie niekorzystne

    Urząd Skarbowy w Nowym Dworze Mazowieckim, 1414/PUE/443-5/07/RN

    Przy nabyciu motocykla wykorzystywanego w działalności gospodarczej
    podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w wysokości 60%
    podatku naliczonego, nie więcej jednak niż 6.000 zł i nie ma prawa do
    odliczenia podatku VAT przy nabyciu paliwa do jego napędu.

    ale jest tez ciekawy wywod końsultanta Wodnego Cenowego Domku:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/14901,odliczenie
    -vat-motocykl-w-wersji-full.html

    gdzie przytoczono, co prawda sprzed zmian, orzeczenia z Rzeszowa i
    Gdańska - dokładnie odwrotne!

    na razie zaczne odliczac brutto i amortyzowac, ale wystapie do US o
    interpretacje.

    --
    bartek & koza xt660x