  • 11. Data: 2006-03-30 09:07:08
    Temat: Re: Praca na pol etatu i firma
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Dobrze, a co w przypadku kiedy chce swiadczyc uslugi zupelnie inne niz na
    > codzien w pracy??

    Możesz to robić, ale pod warunkiem że we wpisie nie masz tego rodzaju
    działalności. Dla uproszczenia: nie możesz świadczysz usług dla firmy, w
    której pracujesz na etacie, jeśli we wpisie do EDG masz to, co robisz w tej
    firmie. Czyli jeśli jesteś w firmie informatykiem, a we wpisie masz "usł.
    inform." to dla swojej rodzimej firmy jako DG nic nie możesz robić :-).

  • 12. Data: 2006-03-30 09:09:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Robert J. wrote:

    > Musisz płacić dodatkowo ubezp. zdrowotne od każdej działalności. Czyli
    > jak założysz dwie firmy, to płacisz dwa u.zd. Ale tym bym się nie
    > martwił, bo prawie całe odliczasz od podatku :-)

    Tu jest pólprawda. Jeśli ze swojego pól etatu otrzymuje mniej niż
    pensję minimalną (obecnie jeśli dobrze pamiętam 899,10 brutto), to musi
    płacić pełny ZUS. Ze względu na pracę dla dotychczasowego pracodawcy
    nie może też korzystać ze zniżki dla "początkujących". Poza tym dwie
    firmy? Co to znaczy?

  • 13. Data: 2006-03-30 09:36:40
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tej
    > firmie. Czyli jeśli jesteś w firmie informatykiem, a we wpisie masz "usł.

    Skad masz takie info, interesuje mnie podstawa prawna bo rozmawialem z
    paroma osobami i kazdy powiedzial mi ze to bzdura i wszedzie tego szukam i
    znalezc nie moge. Wiec podaj podstawe prawna jak mozesz

    Jacek

  • 14. Data: 2006-03-30 09:43:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości news:

    > Dokładnie co?

    Wystawiasz fakturę za usługę jako firma.
    Nie ma znaczenia jak to wykonałeś.

  • 15. Data: 2006-03-30 09:45:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości news:

    > Skad masz takie info, interesuje mnie podstawa prawna bo rozmawialem z
    > paroma osobami i kazdy powiedzial mi ze to bzdura i wszedzie tego szukam i
    > znalezc nie moge. Wiec podaj podstawe prawna jak mozesz

    To nie przepis a praktyka.
    Poszukaj w orzecznictwie z zakresu prawa pracy, stronach inspekcji pracy
    itd.

  • 16. Data: 2006-03-30 10:48:14
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > To nie przepis a praktyka.

    No to skoro prawo tego nie zabrania to ja nie widze przeciwskazan

    Jacek

  • 17. Data: 2006-03-30 12:08:53
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Skad masz takie info, interesuje mnie podstawa prawna bo rozmawialem z
    > paroma osobami i kazdy powiedzial mi ze to bzdura i wszedzie tego szukam i
    > znalezc nie moge. Wiec podaj podstawe prawna jak mozesz

    Nie podam Ci podstawy prawnej, ponieważ to nie ja osobiście się tym
    zajmowałem. Natomiast rzecz dotyczyła mnie i wspólnika (mamy razem DG), a
    chodziło właśnie o zatrudnienie nas na etacie w firmie znajomych. Cel-każdy
    wie jaki ;-). I cała sprawa rozbijała się właśnie o to, żeby na umowie o
    pracę nie było stanowiska podobnego jak w profilu DG. A zajmowały się naszą
    sprawą dwie osoby, będące dobrymi fachowcami w tej dziedzinie i nie tylko
    teoretykami :-).
    Wiesz, zawsze możesz spróbować :-). Najwyżej będziesz miał problemy podczas
    pierwszej lepszej kontroli nadgorliwego urzędasa. Tylko pytanie po co samemu
    szukać kłopotów?
    Pozdr.
    RJ

  • 18. Data: 2006-03-30 12:13:33
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > No to skoro prawo tego nie zabrania to ja nie widze przeciwskazan

    Pisłem już wcześniej, zawsze możesz spróbować. Tylko nie zdziwię się jak za
    jakiś czas pojawią się Twoje posty typu "Co mam robić? Ratujcie!" :-).
    PS.
    Prawo też nie zabrania mieć np. jednoosobowej DG będącej na ryczałcie+VAT,
    równocześnie być w spółce z o.o. i wystawiać spółce faktur VAT z tej
    jednoos. DG :-). Zawsze to lepie wybulić max. 8,5 % niż CIT + jeszcze
    dochodowy min. 19 % :-). Tylko nie chciałbym być w Twojej skórze jak Cię
    przetrzepią... Znam z autopsji jakby co, zresztą kilku moich znajomych także
    :-)

  • 19. Data: 2006-03-30 12:31:12
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > podczas
    > pierwszej lepszej kontroli nadgorliwego urzędasa. Tylko pytanie po co

    Dlatego najbezpieczniej chyba bedzie jak to moja zona otworzy DG :)

    Jacek

  • 20. Data: 2006-03-30 13:18:53
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    castrol napisał(a):

    > Dlatego najbezpieczniej chyba bedzie jak to moja zona otworzy DG :)

    A to nie będzie czasem firmanctwo? Zwłaszcza jeśli urząd stwierdzi, ze
    prowadząc działalność pod swoim nazwiskiem zapłaciłbyś większe podatki.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski