    From: "Vikmol" <v...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Praca w Kanadzie, a podatek
    Date: Sat, 18 Mar 2006 03:11:33 GMT

    Witam,
    Od prawie dwoh lat przebywam na stale w Kanadzie razem z rodzina. Tutaj
    rowniez pracuje - praca legalna. Jesem Stalym Rezydentem kraju. Za rok 2005
    oczywiscie mam dochody z ktorych sie bede rozliczal. Jednoczesnie w Polsce
    dostalem teraz rozliczenie z Biura Maklerskiego za ub rok. Mam w zeszlym
    roku wypracowany niewielki zysk. Dealowalem przez internet.Czy w takiej
    sytuacji moge sie rozliczc w Kanadzie uwzglednijac dochod z Polski i to
    wszystko. Czy musze sie rozliczyc rowniez i w Polsce. Czy mam obowiazek
    zgloszenia wyjazdu z kraju w US czy nie. Zaznacze ze w Polsce posiadam
    mieszkanie i tam tez posiadam meldunek, ale moje jak narazie stale miejsce
    zamieszkania o Kanada.
    Usilowalem sie dowiedziec czegos na ten temat dzwoniac do US w Polsce, ale
    albo panienka rzucila sluchawka, albo powiedziano mi ze mam szukac info w
    internecie, albo ze one juz same nie wiedza jak to jest, a najlepiej jak
    wysle zapyanie do Ministerstwa Finansow w tej sprawie. Totalne kpiny, zero
    kompetencji. Moze ktos z Was wie cos na ten temat.
    Z gory dzieki za podpowiedz.