  • 1. Data: 2006-03-18 03:11:33
    Temat: Praca w Kanadzie, a podatek
    Od: "Vikmol" <v...@t...net>

    Witam,
    Od prawie dwoh lat przebywam na stale w Kanadzie razem z rodzina. Tutaj
    rowniez pracuje - praca legalna. Jesem Stalym Rezydentem kraju. Za rok 2005
    oczywiscie mam dochody z ktorych sie bede rozliczal. Jednoczesnie w Polsce
    dostalem teraz rozliczenie z Biura Maklerskiego za ub rok. Mam w zeszlym
    roku wypracowany niewielki zysk. Dealowalem przez internet.Czy w takiej
    sytuacji moge sie rozliczc w Kanadzie uwzglednijac dochod z Polski i to
    wszystko. Czy musze sie rozliczyc rowniez i w Polsce. Czy mam obowiazek
    zgloszenia wyjazdu z kraju w US czy nie. Zaznacze ze w Polsce posiadam
    mieszkanie i tam tez posiadam meldunek, ale moje jak narazie stale miejsce
    zamieszkania o Kanada.
    Usilowalem sie dowiedziec czegos na ten temat dzwoniac do US w Polsce, ale
    albo panienka rzucila sluchawka, albo powiedziano mi ze mam szukac info w
    internecie, albo ze one juz same nie wiedza jak to jest, a najlepiej jak
    wysle zapyanie do Ministerstwa Finansow w tej sprawie. Totalne kpiny, zero
    kompetencji. Moze ktos z Was wie cos na ten temat.
    Z gory dzieki za podpowiedz.

  • 2. Data: 2006-03-18 03:24:10
    Temat: Re: Praca w Kanadzie, a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Vikmol wrote:
> [...]
    > roku wypracowany niewielki zysk. Dealowalem przez internet.Czy w takiej
    > sytuacji moge sie rozliczc w Kanadzie uwzglednijac dochod z Polski i to
    W Kanadzie rozliczasz się zgodnie z prawem kanadyjskim, które zapewne
    mówi, że rozliczasz się ze wszystkich dochodów, ale niestety to nie
    wszystko.

    Czy musze sie rozliczyc rowniez i w Polsce.
    Tak, z polskich dochodów. A teraz w przepisach kandyjskich a dokładnie w
    umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy Polską i Kanadą
    szukaj jak uwzględnić w podatku kanadyjskim podatek zapłacony w Polsce.

> [...]

    Zaznacze ze w Polsce posiadam
    > mieszkanie i tam tez posiadam meldunek, ale moje jak narazie stale miejsce

    Co najwyżej ktoś cię może ścignąć, za niedopełnienie obowiązku
    meldunkowego i niewymeldowanie się.
    Meldunek nie ma znaczenia jesli chodzi o podatki. Liczy się stan faktyczny.

> [...]
    > internecie, albo ze one juz same nie wiedza jak to jest, a najlepiej jak
    > wysle zapyanie do Ministerstwa Finansow w tej sprawie.

    To nie wiesz, że najciemniej pod latarnią.

    Totalne kpiny, zero
    > kompetencji. Moze ktos z Was wie cos na ten temat.

    Tak. Urzędy nie są od doradzania podatnikom, od tego są doradcy
    podatkowi. Znajdziesz takich pełno w internecie choćby na www.pit.pl.
    Solidna firma.