  • 1. Data: 2005-04-21 20:05:40
    Temat: Praca w Wielkiej Brytanii a deklaracja podatkowa w Polsce
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    Witam!
    Na poczatku roku pracowalem przez miesiac w Wielkiej Brytanii. Oczywiscie
    placilem tam podatek i national insurance. I mam pytanie. Czy musze skladac
    deklaracje podatkowa w Polsce i czy tez bede musial tutaj placic podatek?
    Dodam, ze dotychczas tego nie robilem, bo jestem studentem i nigdzie nie
    pracuje w Polsce.
    Pozdrawiam
    Thorn

  • 2. Data: 2005-04-21 23:23:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Thorn wrote:
> [...]
    > Dodam, ze dotychczas tego nie robilem, bo jestem studentem i nigdzie nie

    Wszystko zależy od tego ile zarobiłeś.
    Stawka 32 GBP za każdy dzień pobytu (max. 30 dni) nie podlega
    opodatkowaniu i nie uwzględnia się jej w zeznaniu.
    Dopiero od nadwyżki zapłacisz podatek. Sprawdź, czy się łapiesz.
    Jeżeli zarobiłeś więcej musisz doliczyć to do dochodów w Polsce.

  • 3. Data: 2005-04-22 15:18:55
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

> [...]
    > Dopiero od nadwyżki zapłacisz podatek. Sprawdź, czy się łapiesz.
    > Jeżeli zarobiłeś więcej musisz doliczyć to do dochodów w Polsce.

    A jesli pracowalem dluzej niz 30 dni? Tak nawiasem mowiac to nie rozumiem
    tego, ze trzeba placic dwa razy podatek. Ale w naszym chorym kraju wszystko
    jest mozliwe.
    Pozdrawiam
    Thorn

  • 4. Data: 2005-04-22 17:29:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Thorn wrote:

> [...]
    > tego, ze trzeba placic dwa razy podatek. Ale w naszym chorym kraju wszystko

    Nie ma znaczenia ile pracowałeś.
    30 dni x 32 GBP możesz zarobić bez rozliczania się z fiksusem. DLA US
    te pieniądze po prostu nie istnieją. Z reszty masz się rozliczyć.
    Zanim zaczniesz narzekać, to rozejrzyj się wokół i poszkuj jeszcze
    innych "chorych" krajów dookoła. Zapewniam cię, że znajdziesz więcej.
    A jak już znajdziesz zdrowy to daj znać, chętnie tam wyjadę.

  • 5. Data: 2005-04-23 09:32:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Wszystko zależy od tego ile zarobiłeś.
    >Stawka 32 GBP za każdy dzień pobytu (max. 30 dni) nie podlega
    >opodatkowaniu i nie uwzględnia się jej w zeznaniu.

    Którym? Polskim, czy brytyjskim?
    Nie znam umowy między Wieklą Brytanią a PL. Czy z faktu, że nie
    podlega u nich wynika, że nie podlega u nas? Progi i stawki każdy
    kraj ma własne. Gdyby było, że w GB podlega pod 0% to OK. W drugim
    kraju się tego nie opodatkowuje. Ale jeżeli tam nie podlega to u nas
    nie wiem...

    >Dopiero od nadwyżki zapłacisz podatek. Sprawdź, czy się łapiesz.
    >Jeżeli zarobiłeś więcej musisz doliczyć to do dochodów w Polsce.

    Uwaga o progach j.w. Ale może się mylę?

  • 6. Data: 2005-04-23 17:55:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Którym? Polskim, czy brytyjskim?
    Polskim.

    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:

    20) część dochodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających
    czasowo za granicą i uzyskujących dochody ze stosunku pracy, z wyjątkiem
    wynagrodzenia uzyskiwanego przez członka służby zagranicznej, w
    wysokości stanowiącej równowartość diety z tytułu podróży służbowych
    poza granicami kraju, określonej w przepisach w sprawie wysokości oraz
    warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu
    w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu
    podróży służbowej poza granicami kraju, za każdy dzień, w którym była
    wykonywana praca; zwolnienie dotyczy dochodów nieprzekraczających
    rocznie równowartości trzydziestu diet, z zastrzeżeniem ust. 15,