  • 1. Data: 2005-04-21 19:31:17
    Temat: podatetk doch. i podatek VAT od wynajm mieszk.???
    Od: "G.K." <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos moze zna odpowiedz na ponizszy problem:

    Czy ja jako platkink podatku VAT w wyniku prowadzenia dzialalnosci
    gospodarczej jako osoba fizyczna, oraz posiadajacy rownoczesnie dochod w
    wyniku pracy na umowie o prace, jestem zobowiazany do placenia podatku VAT
    oraz podadku dochodowego od dochodu z wynajmu mieszkania w moim domu
    prywatnym?

    (Wynajem mieszkania nie jest zwiazany z dzialalnoscia gospodarcza).

    z gory wielkie dzieki, pozdrawiam

    G.K.

  • 2. Data: 2005-04-21 20:03:47
    Temat: Re: podatetk doch. i podatek VAT od wynajm mieszk.???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005, G.K. wrote:

    >+ Czy ja jako platkink podatku VAT
    [...]
> [...]
    >+ prywatnym?
    >+
    >+ (Wynajem mieszkania nie jest zwiazany z dzialalnoscia gospodarcza).

    To nie tak.
    Zależy *na jaki cel* wynajmujesz to mieszkanie - a nie czy w ramach
    DG czy "osobiście" :)
    Wynajem na cele mieszkaniowe AFAIK & AFAIR jest zwolniony z VAT.
    Wynajem na cele gospodarcze (w *mieszkaniu* biuro ma jakaś spółka...)
    łapie się pod oVATowanie. Niezależnie czy "w ramach DG" czy "osobiście".
    Nie wypowiadam się w sprawie "proporcji" - bo IMO wg "starej" (do
    maja 2004) roku zapis ustawowy był jaśniejszy, choć... deklaracje
    do niego nie przystawały :>

    Podatek dochodowy - a czemu by nie ??
    Może być ryczałt, może być "doliczany do skali".... czyli razem
    z dochodami z pracy (a czy razem z DG to zależy jak rozliczasz
    DG, kombinacji jest sporo :>).
    Acha - jestem szarym podatnikiem, nie doradcą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)