    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca za granicą a wynajem mieszkania w Polsce
    Date: Wed, 21 Mar 2018 10:35:03 +0100

    dyskusyjnych:p8r5ba$elu$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-03-20 o 15:14, m...@g...com pisze:

    >Prawo tego nie reguluje, podaj taki adres, na jakim zależy najemcy.
    A dla niego to jakas roznica?

    >Zwykle podaje się adres zamieszkania.

    Czyli brytyjski ... i tak trzymac :-)

    >Zarobki z zagranicy musisz wykazywać bez względu na to, czy
    >wynajmujesz mieszkanie, czy nie. Sam najem można rozliczać ryczałtem
    >lub na zasadach ogólnych.

    Musisz ?

    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi
    podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na
    miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek
    podatkowy).
    1a. Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
    1) posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów
    osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
    2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni
    w roku podatkowym.

    2. (uchylony).

    2a. Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko
    od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

    Ale do wyliczenia kwoty podatku moga byc potrzebne i dochody
    zagraniczne :-)

    J.