  • 1. Data: 2010-11-04 11:20:53
    Temat: [Prasówka] Znowu sukces!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    W rankingu Banku światowego na temat przyjazności państwa dla biznesu
    (Ease of Doing Business Index) przesunęliśmy się o trzy pozycje do
    przodu i zajmujemy zaszczytne 70 miejsce.

    Na głowę biją nas jednak takie państwa jak między innymi Armenia,
    Botswana, Rumunia, Rwanda, Samoa ...

    Click --> http://www.doingbusiness.org/rankings

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-11-04 11:39:21
    Temat: Re: Znowu sukces!
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    On 4 Lis, 12:20, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
> [...]
    > przodu i zajmujemy zaszczytne 70 miejsce.
    >
    > Na głowę biją nas jednak takie państwa jak między innymi Armenia,

    Polecam artykuły:
    http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Biznes-Jaki-bi
    znes-Kto-tu-niby-ma-zarabiac,wid,12800164,wiadomosc.
    html
    http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,Dobra-wiadomos
    c-dla-malych-przedsiebiorcow-Zaczyna-sie-walka-ze-zl
    odziejskim-panstwem,wid,12799090,wiadomosc.html

    Większość liczb jest zatrważająca!

  • 3. Data: 2010-11-04 12:04:18
    Temat: Re: [Prasówka] Znowu sukces!
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 04.11.2010 12:20, Piotrek wrote:
> [...]
    > przodu i zajmujemy zaszczytne 70 miejsce.
    >
    > Na głowę biją nas jednak takie państwa jak między innymi Armenia,

    Nie róbmy polityki. Budujmy urzędy :)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-11-04 12:05:09
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    s-Jaki-biznes-Kto-tu-niby-...http://finanse.wp.pl/ka
    t,104762,title,Dobra-wiadomosc-dla-malych-prze...

    > Większość liczb jest zatrważająca!

    Tutaj jeszcze komentarze do miejsc wybranych państw w tym rankingu:
    http://finanse.wp.pl/gid,12819082,galeria.html

  • 5. Data: 2010-11-04 12:20:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-04 12:20, Piotrek wrote:
> [...]
    > przodu i zajmujemy zaszczytne 70 miejsce.
    >
    > Na głowę biją nas jednak takie państwa jak między innymi Armenia,

    Ale żeby nie było, że my tu o samych sukcesach to w "Paying taxes" mamy
    121 miejsce, w "Starting business" 113 miejsce ...

    A tak na poważnie. Jak widać "Getting credit" mocno nam podwyższa
    pozycję. Gdyby nie ta składowa to zapewne lądowalibyśmy gdzieś w
    okolicach Papua Nowa Gwinea i Etiopia ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-11-04 12:50:16
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 04.11.2010 13:20, Piotrek wrote:

> [...]
    > pozycję. Gdyby nie ta składowa to zapewne lądowalibyśmy gdzieś w
    > okolicach Papua Nowa Gwinea i Etiopia ...

    Ejże *pisoski lizusie*, tutaj masz listę cudów:

    http://bip.mg.gov.pl/Prawo/Projekty+aktow+prawnych/D
    zialalnosc+gospodarcza/
    http://www.mg.gov.pl/node/11885

    ;)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-11-04 13:23:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-04 13:50, tomek wrote:
    > Ejże *pisoski lizusie*, tutaj masz listę cudów:
    >
    > http://bip.mg.gov.pl/Prawo/Projekty+aktow+prawnych/D
    zialalnosc+gospodarcza/
    > http://www.mg.gov.pl/node/11885
    >
    > ;)

    Jak na razie to jest moja ulubiona: http://bip.mg.gov.pl/node/11780
    Ale z niecierpliwością oczekuję projektu ustawy "o klamkach drzwiowych".

    BTW, skąd się biorą takie "brain fart"?

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-11-04 15:07:06
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 04.11.2010 14:23, Piotrek wrote:

    zialalnosc+gospodarcza/

    > Jak na razie to jest moja ulubiona: http://bip.mg.gov.pl/node/11780
    > Ale z niecierpliwością oczekuję projektu ustawy "o klamkach drzwiowych".

    Jesteś niesprawiedliwy - ta ustawa załata dziurę budżetową:

    Art. 25. 1. W przypadku gdy właściwy organ nie wyda decyzji o
    ustanowieniu korytarza
    przesyłowego w terminie 65 dni od dnia złoSenia wniosku o jej wydanie,
    organ wySszegotopnia wymierza temu organowi, w drodze postanowienia, na
    które przysługuje zaSalenie,
    karę w wysokości 500 zł za kaSdy dzień zwłoki.
    2. Karę uiszcza się w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia,
    o którym mowa
    w ust. 1. W przypadku nieuiszczenia kary, o której mowa w ust. 1,
    podlega ona ściągnięciu w
    trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
    3. Wpływy z tytułu kary, o której mowa w ust.1, stanowią dochód budSetu
    państwa.

    Teraz liczymy - 1000 korytarzy * 365 dni * 500zł = 182,5mln, więc trzeba
    podwyższyć kary żeby Vincent `spiął` tabelkę w Excelu, ale to tylko
    formalność

    > BTW, skąd się biorą takie "brain fart"?

    :)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-11-04 15:35:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-04 16:07, tomek wrote:

    > Jesteś niesprawiedliwy - ta ustawa załata dziurę budżetową:
    >
    > Art. 25. 1. [...]

    To jest jeden z powodów dla których ten projekt został moim ulubionym.

    Mając na uwadze, że decydent (i potencjalny ukarany) jest finansowany z
    budżetu, to wygląda na to, że właśnie ktoś wymyślił (budżetowe)
    perpetuum mobile.

    Piotrek

  • 10. Data: 2010-11-07 13:13:11
    Od: Mich <n...@n...pl>

> [...]
    c-dla-malych-przedsiebiorcow-Zaczyna-sie-walka-ze-zl
    odziejskim-panstwem,wid,12799090,wiadomosc.html

    A to ciekawe:

    "Mali przedsiebiorcy traktowani sa w Polsce jak piate kolo u wozu. Panstwo
    pietrzy przed nimi trudnosci. A bez nich nie byloby w naszym kraju
    kapitalizmu. To dla nich powstala wlasnie nowa organizacja. Zwiazek
    Przedsiebiorcow i Pracodawcow."

    Kolejna szemrana organizacja, myślę sobie. Ale po chwili widzę, że
    przewodniczącym rady nadzorczej nowego związku jest Robert Gwiazdowski - to
    może coś w tym jest, znów myślę?

    No to wyszukuję, zaglądam i co widzę? http://zpp.net.pl/pl/Rejestracja -
    "Składka członkowska wynosi 100 zl miesięcznie."
    Pięknie. "Mali przedsiębiorcy" na pewno chętnie pozbędą się kolejnej stówy
    na miesiąc. W końcu muszą już mieć na ZUS, NFZ i podatki.
    A w zamian za to będą mogli się tytułować członkami ZPP i mieć dostęp do
    "zasobów związku". Dzięki, innym razem - już chyba lepszą inwestycją jest
    składka do NFZ.
    Tylko po co firmuje to RG?