  • 1. Data: 2010-11-02 20:45:10
    Temat: Zawieszenie działalności edg-1 i edg-popr
    Od: "set" <d...@o...pl>

    Witam, sprawa wyglada tak, zlozylem zawieszenie dzialalnosci w urzedzie z
    dniem 30 IX co zrozumialem jako zakonczenie dzialalnosci o polnocy tego
    dnia, ale niestety jak sie okazuje we wniosku (jak poinformowal mie
    ZUS)powinienem wpisac 1 X inaczej mam dzien przerwy w skladkach
    (dowiedzialem sie o tym w polowie miesiaca), a co gorsze mam kilka faktur
    wystawionych z dniem 30IX . Z marszu powedrowalem wiec do Gminy gdzie
    skladalem wniosek , ze chce to skorygowac. Pani oczywiscie poweidziala, ze
    nie mozna (w zasadzie bo nie-braklo argumentow).
    Pogrzebalem wiec w internecie i o dziwo znalazlem druk edg-popr sluzacy do
    korekty edg-1 oraz informacje , ze od wrzesnia 2009 urzedy powinny
    umozliwiac zlozenie zarowno edg-1 jak i edg-popr przez internet (epuap,
    jedno okienko). Oczywiscie moj urzad tego nie udostepnia, a pani byla wielce
    zdziwiona, ze cos takiego jak edg-popr wogole istnieje. Chcac niechcac z
    nieukrywana odraza (i chyba lękem) przyjela druk zaznaczajac , ze zobaczy co
    sie da zrobic. Po 4 dniach "patrzenia" poinformowala mnie, ze niestety ale
    nic z tego bo powinienem zlozyc korekte "od reki". Jak bym wiedzial, ze
    zrobilem byka to przeciez poprawilbym edg-1 zanim dostarczylem do gminy.
    Zapytalem wiec o podstawe prawna odmowy , pani odrzekla, ze dziennik ustaw
    nr 101 z 99r (znalazlem tekst jednolity z 2004 roku o czym pani nie
    wspominiala) i cos wspomniala mimochodem, ze mialem jednak 14 dni.
    Przeczytalem to kilka razy , ale wg mnie tam jest napisane, ze mam 14 dni na
    zgloszenie zmian jak adres, statut i cos tam jeszcze) ,ale slowa o
    ograniczeniach skaldania korekt.
    Jezeli mozna skladac korekty w zus (znam przypadki nawet z 1999r skladane w
    2008), mozna zlozyc korekte PIT, to dlaczego pani odmawia mi zlozenia
    korekty jednej daty w gminie?
    Jak mozna wymagac od ludzi nieomylnosci skoro samamu nie przestrzega sie
    prawa (chodzi o to jedno okienko , ktore mialo ulatwic takie sprawy, a nawet
    nie pofatygowali sie o udostepnianie drukow przez internet).
    Niewiedza pani przeciagnela termin zlozenia korekty o prawie tydzien (jak
    mozna nie wiedziec ,ze istnieje druk korekty?).

    Wywod dlugi, ale pytanie krotkie, czy pani ma prawo odmowic przyjecia
    korekty?
    Gdzie pytac, jak sie bronic, czym podeprzec , bo bede mial cieplo.
    Wszelkie sugestie mile widziane.

    5586 (20101102) __________

  • 2. Data: 2010-11-02 21:02:00
    Temat: Re: Zawieszenie działalności edg-1 i edg-popr
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    set wrote:

    > Wywod dlugi, ale pytanie krotkie, czy pani ma prawo odmowic przyjecia
    > korekty?

    Trzeba się było lepiej uzbroić w przepisy
    przed składaniem tych druków. :-)

    > Gdzie pytac, jak sie bronic, czym podeprzec , bo bede mial cieplo.
    > Wszelkie sugestie mile widziane.

    Skoro nie możesz przestawić góry, to przesuń do niej
    Mahometa. Jeden dzień w składkach nie robi Ci żadnej różnicy,
    a daty faktury możesz skorygować. Następnym razem
    bierz dziennik ustaw ze sobą i żądaj odmowy na piśmie.

  • 3. Data: 2010-11-03 08:55:08
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Skoro nie możesz przestawić góry, to przesuń do niej
    > Mahometa. Jeden dzień w składkach nie robi Ci żadnej różnicy,
    > a daty faktury możesz skorygować. Następnym razem
    > bierz dziennik ustaw ze sobą i żądaj odmowy na piśmie.

    ew kierownika wydzialu:)