  • 1. Data: 2005-01-04 14:17:10
    Temat: Preferencyjne Rozliczenie z Fiskusem
    Od: "Wojtala" <w...@b...net.pl>

    Witam

    Wychowuje syna sam i teraz mam pytanie:
    w 2004 roku syn skonczyl liceum i po wakacjach poszedl na dwa miesiace
    do pracy.W listopadzie 2004r poszedl do wojska czy moge sie za 2004 rok
    rozliczyc jako samotnie wychowujacy na preferencyjnych warunkach

    Bede wdzieczny za podpowiedzi
    pozdrawiam W.

  • 2. Data: 2005-01-04 17:52:12
    Temat: Re: Preferencyjne Rozliczenie z Fiskusem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, Wojtala wrote:
> [...]
    >+ do pracy.W listopadzie 2004r poszedl do wojska czy moge sie za 2004 rok
    >+ rozliczyc jako samotnie wychowujacy na preferencyjnych warunkach

    1. nie jestem doradzą
    2. co najmniej raz pojawił się malkontent "że nie może być" :)

    Ale IMHO - wg ustawy warunek spełniasz. Dla "wychowującego" warunek jest
    inny niż dla małżonków ("pozostający....cały rok podatkowy" wobec "w roku
    podatkowym"), czyli "skoro ustawodawca w tym samym akcie użył innych słów
    to chciał co innego powiedzieć" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)