  • 1. Data: 2005-01-04 14:19:39
    Temat: zwro vat przy wywiezienu za granice czegos
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

    Witam.
    Mam pytanko. Jak wyglada sprawa zwrotu VAT jesli cos kupie w Polsce i
    wywoze zagranice? Jak zalatwic zwrot podatku?

    Redgrist

    --

    redgrist
    "A na biurku: kawa, pizza, linux...

  • 2. Data: 2005-01-04 17:54:14
    Temat: Re: zwro vat przy wywiezienu za granice czegos
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, redgrist wrote:

    > + Witam.
    > + Mam pytanko. Jak wyglada sprawa zwrotu VAT jesli cos kupie w Polsce i wywoze
    > + zagranice?

    ...*poza granice Unii* chcesz powiedzieć ?
    W UE nie ma granicy celnej. A podobnoż :) jesteśmy w UE... czyli "za
    granicę" jest niejednoznaczne :) z p. widzenia podatków. Jakby w pytaniu
    było "kupię *gdzieś w Unii*" to byłyby większe szansze że chodzi o wywóz
    do USA czy Chin :) a tak... nie wiemy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-04 18:17:29
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > granicę" jest niejednoznaczne :) z p. widzenia podatków. Jakby w pytaniu
    > było "kupię *gdzieś w Unii*" to byłyby większe szansze że chodzi o wywóz

    Racja, wiec poprawiam sie czym predzej chodzi o wywiezienie do Anglii
    czyli teren UE dokladnie na wyspe Jersey.

    --

    redgrist
    "A na biurku: kawa, pizza, linux...

  • 4. Data: 2005-01-04 21:55:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > + >
    > + > ...*poza granice Unii* chcesz powiedzieć ?
    > + > W UE nie ma granicy celnej. A podobnoż :) jesteśmy w UE...
    [...]
    > + Racja, wiec poprawiam sie czym predzej chodzi o wywiezienie do Anglii czyli
    > + teren UE dokladnie na wyspe Jersey.

    ...no to NIE "wyjeżdża za granicę celną". A tylko wtedy można przemyśliwać
    o zwrotach :) (rozumiem że :( !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-04 22:28:37
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >

    > ...no to NIE "wyjeżdża za granicę celną". A tylko wtedy można przemyśliwać
    > o zwrotach :) (rozumiem że :( !)

    Dzikuje serdecznie za info :-)

    --

    redgrist
    "A na biurku: kawa, pizza, linux...

    e-mail /redgrist/malpa/wp/kropka/pl/

  • 6. Data: 2005-01-05 13:11:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...no to NIE "wyjeżdża za granicę celną". A tylko wtedy można
    > przemyśliwać o zwrotach :) (rozumiem że :( !)

    Sprawdziłbym dokładniej status wyspy Jersey, bo akurat dla tej wyspy GB
    uzyskało różne dziwne zapisy wyjątkół w prawie unijnym. Może się
    okazać, że i w tym wypadku to nie jest terytorium Unii

  • 7. Data: 2005-01-05 22:03:59
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

    jureq napisał(a):

    > Sprawdziłbym dokładniej status wyspy Jersey, bo akurat dla tej wyspy GB
    > uzyskało różne dziwne zapisy wyjątkół w prawie unijnym. Może się
    > okazać, że i w tym wypadku to nie jest terytorium Unii

    Oki, sprawdze :-) dzieki.

  • 8. Data: 2005-01-05 22:33:51
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >

    > ...no to NIE "wyjeżdża za granicę celną". A tylko wtedy można przemyśliwać
    > o zwrotach :) (rozumiem że :( !)

    Jednak ta wyspa nie jest w UE.
    Wiec pytanko nadal aktualne :-)

  • 9. Data: 2005-01-05 23:28:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, redgrist wrote:
    [...]
> [...]
    > + > > + > > + w Polsce i wywoze zagranice?
    > + > > + > + > ...*poza granice Unii* chcesz powiedzieć ?

    Hm... :)
    Art. 126 ustawy o VAT ?
    Napisano że trzeba kupić u kogoś kto "ma umowę z podmiotem który
    trudni się zwrotami VAT" :)
    Czyli nie "w dowolnym kiosku"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-06 21:50:19
    Od: redgrist <redgrist@no_spamers.no>

> [...]
    >

    > Hm... :)
    > Art. 126 ustawy o VAT ?
    > Napisano że trzeba kupić u kogoś kto "ma umowę z podmiotem który

    Oki czyli kupuje w sklepie taxfree i gdzie odebrac vat?