  • 1. Data: 2005-01-04 11:45:48
    Temat: Wynajem mieszkania a DG i VAT
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    Witam, Mam DG w formie ryczałtu + VAT, wiem że nie mam kosztów ale
    mogę sobie odliczać VAT i stąd pytanko:

    Jeżeli wynajmę mieszkanie/"lokal" (1 pokój z kuchnią + łazienka) na
    swoją firmę, oczywiście poza prowadzoną tam działalnością będę również
    tam mieszkał to czy mogę i w jakich wysokościach odliczyć VAT od
    posiadanych faktur za:

    1. Czynsz
    2. Opłat licznikowych (woda, gaz, prąd..itp.)
    3. Remont lokalu

    Przedmiotem mojej działalności jest serwis sprzętu komputerowego,
    który zazwyczaj odbywa się u klienta.

    I drugie pytanie:
    Jak najlepiej to rozwiązać aby US nie miał się czego przyczepić w
    związku z odliczanym VATem:

    1. pozostać zameldowanym tu gdzie teraz, siedzibę firmy też pozostawić
    obecną?
    2. przerejestrować siedzibę firmy na nowy lokal a pozostać
    zameldowanym tu gdzie teraz?
    3. przemeldować się na nowy adres i przerejestrować firmę na nowy
    adres?

    Pozdrawiam. Jaco